Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting

Dariusz, 2 lata temu
Silnik 1.0 TSI 85KM 63kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 TSI 85KM 63kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę fajny
5,0
Całokształt
Posiadam wersję Comfortline, dodatkowo robioną na indywidualne zamówienie. Lakier, oraz wnętrze wygląda świetnie. Wersja po lifcie jest chyba najładniejszą wersją ostatnich lat, która uchroniła się jeszcze przed nadmierną "tabletyzacją". Klasyczne zegary są o wiele ładniejsze. Zaznaczam, że jest to moja subiektywna opinia, bo zdania mogą być podzielone. Ogólnie auto bez większych wad. Sprawuje się świetnie, osiągi wystarczające. Duża przyjemność jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z turbiną to inna jazda. Nawet przy niewielkiej jak na współczesne czasy mocy (przypominam, że na przełomie wieku np. opel astra 1.4 posiadał moc 60KM, a 1.6 75KM, co w tej klasie było standardem), przyspiesza się momentalnie. Słychać charakterystyczną pracę silnika 3-cylindrowego, ale nie jest to uciążliwe w żaden sposób, a nawet mogę powiedzieć, że przyjemne. Wersja 86KM nie posiada koła dwumasowego, maksymalny moment obrotowy dostępny już od ok. 1500obr/min. i wynosi on 175Nm. Jest to bardzo duża wartość jak na tak stosunkowo lekki samochód (moje poprzednie BMW 2.5l miało 235Nm przy 3500obr/min. przy prawie 2t masy - oczywiście charakterystyka silnika była inna i nie ma co porównywać). Sterowanie hydrauliczne zaworów, czy mokry pasek rozrządu, który spokojnie wytrzymuje ponad 200 tys. km (zmniejsza siły tarcia i dodatkowo tłumi drgania układu), sprawia, że auto naprawdę jest bezawaryjne. Olej wymieniam co 12 tys. - od wymiany do wymiany nic nie dolewam. Ogólnie 3 cylindry to nic złego, nawet Koenigsegg w swoich super autach stosuje silnik 3 cylindrowy, który jest bardziej odporny na tuning i pracę przy niskich obrotach. Reasumując duże 4+
5,0
Skrzynia biegów
Polowałem na skrzynię 5 biegową (mniej machania biegami), bo praktycznie do 160 km/h nie ma różnicy z 6 biegową, a więcej nie jeżdżę (na autostradzie prędkość ok. 140 km/h (3050 obr/min.) jest w sam raz, gdzie zużycie palia wynosi ok. 5,7 l przy 3 osobach). Zamiana biegów bez problemowa, doskonałe sprzęgło).
4,0
Układ jezdny
Twardy, ale komfortowy. Doskonale trzyma się drogi. Zawieszenie proste, więc czasem na dołku hałasuje. Kierownica mogłaby ciężej chodzić, ale dla jednych to wada, dla innych zaleta.
4,0
Karoseria
Karoseria sztywna, absolutnie nic nie trzeszczy, spasowanie i jakość użytych materiałów wzorowa. Nie mam zastrzeżeń co do lakieru. Piękna zieleń.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Oprócz kamery, posiadam czujniki parkowania dookoła samochodu, co jest najlepszym rozwiązaniem, (przeważnie auta mają tylko przód, tył). Automatyczne parkowanie boczne i tylne czasem się przydaje.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Wielofunkcyjna kierownica. Świetne multimedia. Sterowanie głosowe. Doskonałe fotele z masażem. Duży plus za schowki (np. w drzwiach spokojnie mieści się 1.5 l butelka z wodą). Ma wszystko to, co potrzebne jest do jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe. Klimatronik dwustrefowy. Podgrzewane fotele przednie. Poprzedni samochód nie umywa się do tego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra. Mam 180 cm wzrostu, za mną spokojnie siedzi osoba o podobny wzroście.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, szybka w drzwiach nie powoduje szumu lusterek przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nic się nie działo. Auto jest jeszcze na gwarancji (5 lat)
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie przy wycenie ubezpieczyciela wart jest więcej o 4 tys. niż zapłaciłem za niego 2 lata temu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Golf VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting