Ten samochod wyznacza standarty. Chcesz 220 KM, przewiezc rodzine a pozniej skoczyc na gorskie drogi i do tego zmiescic sie w przyzwoitym budzecie ? Zadna z konkurencyjnych marek (Ford, Opel, Renault) nie posiada alternatywy. Focus jest przekombinowany, Opel za ciezki a Renault ma tylko dwoje drzwi.
Wrażenia
5,0
Silnik
6,5 sekundy dobrze wyglada na papierze. Ale lepiej jest uchylic okna i wkrecic auto na obroty powyzej 3500 rpm. Dzwiek jest nalezyty ale nie meczy. To silnik dwa-w-jednym. Do polowy obrotow dziala jak dynamiczny niewielki silnik. Powyzej - tak jakbys siedzial w innym aucie.
5,0
Skrzynia biegów
Drazek zmiany biegow jest w odpowiednim miejscu. Mozna przelaczac biegi bez odrywania reki z podlokietnika. No i ma ksztalt pileczki do golfa pokrytej guma. Bomba.
5,0
Układ jezdny
17 cali jest w sam. Wieksze kola dobre tylko na rowne drogi. Nie jest miekko, nie jest twardo. Dobry kompromis.
Komfort
5,0
Widoczność
Jestem wysoki a czuje sie jakby auto bylo skrojone na wymiar.
5,0
Ergonomia
Wnetrze projektowal Polak. Wyslij mu podziekowanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyne chyba auto w tej klasie gdzie mozna wybrac profil nawiewu klimatyzacji w trybie "auto" - nie sile nawiewu a to w jak szybko ma osiagac zadana temperature.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet tylnie siedzenia sa lekko kubelkowe. Cztery osoby wejda. Dwie osoby i dziecko to juz super komfort.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, moglo byc lepiej, ale kosztem wagi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednia predkosc na autostradzie: 140 km, spalanie 7,6 l/100km. Niezle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze trzyma cene.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 220KM 162kW
[l/100km]