Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Variant

Adam, 2 lata temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeździ się jak z 2l wolnossącym, benzynowym silnikiem. Nie czuję większej różnicy. Praktycznie nie wyczuwa się że to silnik z turbiną.
Inne : Jak dla mnie genialne światła. Dlaczego? W światłach mijania w zasadzie wszystko widzę a światła drogowe zapalają się jako dodatkowe. Nie świecą jaskrawo, lecz znacznie pomagają. Najlepsze jednak jest to że po powrocie do świateł mijania nie ma efektu - "widzę ciemość" . Po prosty przed samochodem natężenie światła jest praktycznie stałe. Bardzo użyteczne są światła zakrętowe. Kilka słów wyjaśnienia - mieszkam na wsi a tu w nocy jest ciemno, Gdy mieszkałem w mieście światła nie miały większego znaczenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Blokowanie hamulców to chyba reguła a nie przypadek. Trzy z czterech zacisków blokowały. Nie w tym samym okresie, tylko co jakiś czas jeden.
3,0
Całokształt
Udany zakup. Lubię ten samochód za przewidywalność na drodze, ergonomiczność i niskie (póki co) koszty. Jednak by ocena była bardziej użyteczna kilka słów na temat zużycia paliwa. Samochód ma założona instalację gazową LPG. Jednak w przypadku silników w wtryskiem bezpośrednim benzyny stosowane instalacje gazowe nie mogą całkowicie wyłączyć zużycia benzyny. Zatem mój pojazd zużywa ok.1,8l benzyny plus 4l LPG na trasie przy prędkości 90km/h przy wlączonym tempomacie. Średnia w typowym przypadku "przy dystrybutorze" wychodzi ok, 2,5l benzyny (3l w okresie zimowym) plus 5l LPG. Jak się jeździ na trasie z większymi prędkościami - ok. 120km/h to rośnie zużycie LPG do ok.6l pozostawiając zużycie benzyny na poziomie 2,5l. Niestety, ale strona nie przewiduje okienek w których można to właściwie wpisać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc do normalnej jazdy wystarczająca, przynajmniej dla mnie. Turbina pod górkę dodmucha i samochód bez wysiłku jedzie nawet z bardzo małych obrotów - czyli sporo poniżej 2000obr/min. Jak trzeba się zmieścić na rozbiegówce, to też daje radę. Mogę jednak zrozumieć, że dla kogoś bardziej wymagającego może to być mało. To tylko 122KM, czyli na dziś skromnie. Zwraca uwagę dziwnie działający system podpowiadający jak użyć skrzyni biegów. Gdy jadę na 5-biegu z prędkością obrotową np 1600, to sugeruje włączenie biegu 6-tego z prędkością obrotową ok 1300obr.min. Mechanicznie to jest silnik 1400ccm! Jeżeli ktoś tak jeździ, to według mnie psuje silnik. Pomimo przebiegu 220tkm (100tkm mniej niż samochód) nie pali oleju (ok. 0,1l/1000km) Z tym że ja się z reguły nie śpieszę.
5,0
Skrzynia biegów
Działa super z jednym wyjątkiem. Na pierwszym biegu potrafi być problem w przejściem na luz. Dzieje się to tylko w korku, gdy ruszam z jedynki. Na siłę da się wyłączyć bieg, ale lepiej jest nieco przyśpieszyć i wtedy wszystko wraca do normy. Tak kupiłem i tak zostało.
5,0
Układ jezdny
Tu rewelacja! Czuję się w samochodzie pewnie, mam nad nim kontrolę. Kiedyś nie zauważyłem zakrętu a golfik go przejechał bez problemu. W moim modelu przednie zawieszenie jest oparte na stalowych wahaczach skośnych, czyli proste i działa. Z tyłu jest wielowahaczowe.
2,0
Karoseria
KOROZJA!!!! W 12-letnim samochodzie lakier podnosi się, pęka i wychodzi zaśniedziały ocynk. Pokrywa silnika, klapa tylna, progi. Korozja wchodzi pomiędzy blachy i postępuje dość żwawo. Miałem Passaty z lat 90-tych i to były znakomicie zabezpieczone pojazdy. Skończyło się! Samochód może się podobać ze względu na formę, lecz ja wiem że za kilka lat będzie problem z rudą pomimo że dziś z zewnątrz praktycznie jej nie widać
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowo! Znakomite lusterka. Dodatkowo czujniki w zderzakach pomagają jak jest ciemno.
4,0
Ergonomia
Odjąłem jedną gwiazdkę za fotel dla mnie za twardy. Być może po prostu wysiedziany? Cała reszta to rewelacja, szczególnie po dołożeniu tempomatu! Jak widać da się domontować oryginalny tempomat, pomimo, że autoryzowany serwis wykluczył taką możliwość.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie jestem zadowolony. Ogrzewanie trzeba pilnować. Klimatyzację mam ale nie używam, zatem nie mogę się wypowiedzieć.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwszy rząd siedzeń - super. Z tyłu nędznie z nogami jak się ma je zbyt długie.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód tej klasy to super. Jednak jestem nieco głuchy (oficjalnie - niedosłyszący) zatem nie mogę być tu autorytetem. Wyciszony to jestem być może ja nie samochód.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, części eksploatacyjne w dobrych cenach. Wyróżnia się na niekorzyść rozrząd - 2300zł za części, ewentualna regeneracja turbiny. Ale tego nie ćwiczyłem osobiście. Widziałem za to rachunki poprzedniego właściciela. Chwała Mu!
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie korozja to praktycznie nie byłoby się do czego mocno przyczepić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zmieniałem: wahacze przednie, sprężyny (połamały się), amortyzatory (na wszelki wypadek jak i tak było porozbierane), łożyska kolumn (padły łożyska), pompa wody (padła), akumulator, zamek pokrywy silnika, zaciski hamulcowe wszystkie (blokowanie hamulców - ponoć to typowe), Reszta to eksploatacja czyli tarcze, klocki, filtry, żarówki itd przez ponad 70tkm mojej jazdy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co mnie to nie osobiście to nie bolało pomimo już 320tkm przebiegu samochodu (prawdziwy!) i ponad 70tkm mojego użytkowania. Poprzedni właściciel wymienił silnik i zregenerował turbosprężarkę. To jednak był samochód służbowy...zatem nie wiadomo ile w tym winy samochodu a ile przyczyniły się do tego "czynniki pracownicze"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Variant