Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Variant

kb, 14 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 1,4 TSI jest naprawdę dobrą alternatywa dla duzo droższych diesli TDI, dotychczasowa jazda utwierdziła mnie że dokonałem właściwego wyboru przy kupnie. Dodatkowo na pochwałę zasługuje zawieszenie, autko trzyma się drogi wzorowo w różnych warunkach i sytuacjach.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony, prawdopodobnie nie bez znaczenia jest to że mam bardzo dobrze wyposażone auto jak na kompakta (wersja Highline + kilka elementów dodatkowych).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,4 TSI 122KM bardzo cicho pracuje, przyspiesza od samego dołu i daje mu to przewagę nad silnikami benzynowymi bez turbo (np. 1,6 16V). Parametrami przyspieszenia na papierze porównać można go nawet do 2,0 TDI 140 KM (9,9 vs. 9,7 do setki) a ten TDI jest droższy o blisko 16 tys PLN.
5,0
Skrzynia biegów
Krótki drążek, biegi pewnie i lekko wchodzą, czysta przyjemność. Brak zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Przejechałem niewiele kilometrów ale auto trzyma się pewnie drogi nawet na ostrych zakrętach przy większych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń, dobra widoczność we wszystkie kierunki. Tylna szyba w kombi niestety brudzi się strasznie, zwłaszcza w okresie zimowym tak jak teraz.
5,0
Ergonomia
Środek, przyciski/przełączniki rozplanowane są bardzo przewidywanie i intuicyjnie, przez co jest dobra ergonomie. Co ważne jakość użytych materiałów sprawiają wrażenia bardzo dobrej jakości. Właśnie jakość wykończenia wnętrza zwróciła moją uwagę przed zakupem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam Climatronik który jest dwustrefowy dodatkowo są podgrzewane fotele, bez zastrzeżeń. Silnik zimą jednak chwilę się nagrzewa, wnętrze mogłoby się wtedy nagrzewać ciut szybciej (- 1 pkt.).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco zarówno na przedniej jak i tylnej kanapie jak na klasę kompakt. Daje 4 pkt. bo 5 rezerwuje dla większych aut.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest doskonale Golf jest naprawdę dobrze wyciszony na co oczywiście sprzedawcy zwracają uwagę. Potwierdzam to i myślę że jest tutaj doskonale jak na klasę kompakt. Przy cichutkim silniku TSI przy dużych prędkościach słychać tylko szum opływającego powietrza i to na akceptowalnym poziomie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za mało jeszcze przejechałem by rzetelnie ocenić spalanie, zwłaszcza że po pierwszych 3-4 tys km ma podobno ciut zmaleć. Z tego co już zauważyłem potwierdzę inne opinie o silniku TSI: jeżeli jedziemy z umiarem lub wręcz spokojnie to potrafi bardzo mało spalić jak na benzynę, natomiast jak się przyspiesza bardzo dynamicznie to zarówno na trasie jak i w mieście pali dużo co jest oczywiste, tyle że TSI pozwala naprawdę dynamicznie jeżdzić jak na swoją ilość. KM i pojemność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy kto czego oczekuje. Bardzo dobrze wyposażony Golf jest konkurencyjny cenowo, zwłaszcza że nie wszystkie elementy wyposażenia dodatkowego są dostępne u konkurencji (a VW ma bardzo rozsądnie skalkulowane pakiety doposażeniowe oraz niewielką różnicę w cenie pomiędzy wersjami Trendline/Comfortline/Highline). Efektem tego bazowy model Trendline jest chyba za drogi za to najbogatszy Highline już zrównuje się z konkurencja. Chcę zwrócić uwage że obecnie w Golfie można zamówić wyposażenie analogiczne jak w Passacie które dotychczas nie było dostępne w autach kompaktowych jak: asystent parkowania, kamera cofania, a siedzenia z Alcantarą są w standardzie wersji Highline. Jest nieźle zwłaszcza że nie każdy potrzebuje tak duże auto jak Passat.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Variant