Silnik
: Potężny moment obrotowy - na trasie tylko większe V6 i R6 mają siłę nas gonić.
Śmiesznie niskie spalanie. Przy 100 km/h ma 1.850 rmp.
5,0
Całokształt
Auto dla osoby, która wie czego oczekuje od samochodu. Mi zależy na osiągach okupionych niskim zużyciem paliwa - stąd wybór padł na GTD. Stereotypy odnośnie marki pozostawiam na boku. Całość recenzji poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam bardzo wysoko ze względu na jego osiągi przy skromnym zapotrzebowaniu na ropę. Moment obrotowy po programie pozwala na bardzo dynamiczne wyprzedzanie i przyspieszanie (430nm)
Przy przepisowej jeździe spali 5 litrów / 100 km. Przy nieprzepisowej spali 8-9 ale ciągle gaz w podłodze. Minus za kulturę pracy ale to przecież diesel. Jak dla mnie wzór w swojej klasie. Na baku robię nawet 900 - 1000 km jeśli się nigdzie nie spieszę :)
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowy układ, oceniam na dobry ze względu na rzadkie ale występujące problemy z wrzuceniem 1 na zimnym silniku. Ogólnie nie mam się do czego przyczepić :)
5,0
Układ jezdny
GTD ma XDS dzięki czemu nieźle łyka zakręty. Zawias obniżony o 15 mm więc jest twardo ale stabilnie. Nigdy nie będzie mistrzem komforu ale przecież nie o to chodzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, lusterko wsteczne fotochrom, widoczność jest w normie. Klasa kompakt miewa auta z gorszą widocznością.
5,0
Ergonomia
VW - typisch/praktisch/gut. Wszystko pod ręką, schowki pod siedzeniami, kieszenie w drzwiach na 1.5l butelkę (dodatkowo wyłożone "puszkiem" czyli nic nie hałasuje. Siatki w bagażniku, przemyślane rozwiązania ułatwiające transport - z ergonomii w tym aucie jestem wyjątkowo zadowolony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 strefowa klima, grzane siedzenia i lusterka. Wydajny układ chłodzenia i ogrzewania. Brak zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ponownie wzór klasy kompakt. Dla 4 osób miejsca pod dostatkiem zarówno na nogi jak i w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest głośniejszy niż u konkurencji ale za to wyciszenie pojazdu jest lepsze. Da się rozmawiać przy 230 km/h :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na ogromny plus, ceny części są w normie. Za 4 nowe tarcze+klocki+olej+filtry zapłaciłem ~1100 zł (jeszcze nie wymieniłem)
Co do jakości części z logo VW bądź markowych zamienników - aktualnie klocki na aucie mają przelot ~90 000 a tarcze prawie 200 000. Auto przeszło przegląd bez problemu :) Warto dopłacić parę złotych za markowy produkt!
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzyma wartość jak po*ebany. Moje auto jest w oryginalnym lakierze i z wszystkimi oryginalnymi szybami. Regularnie serwisowane co 10 000 km. Z dwoma kompletami kół (ORI) wyskoczyłem z 50 koła za 7 latka. Auto warte każdej złotówki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarza się, że coś zapiszczy z deski rozdzielczej - do wyeliminowania.
Póki co wszystkie podzespoły trzymają się dzielnie mimo 200 tysięcy nalotu. Nieprzewidzianych usterek brak a turbo/sprzęgło/2mas bardzo trwałe - to raczej kwestia dbania i serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF GTD 170KM 125kW
[l/100km]