Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Norbert, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : DCC bardzo fajna sprawa ale trzeba liczyć się z ewentualnymi kosztami naprawy.
Przeniesienie napędu : Skrzynia chodzi bardzo przyjemnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Trzech mechaników i 3 różne opinie dlaczego może kopcić na siwo.
Układ hamulcowy : Dosyć słabe hamulce, nie hamuje zbyt dobrze.
3,0
Całokształt
Auto idealnie nadaje się na miasto i niedalekie trasy, nie jest to wygodne auto rodzinne, którym można pojechać w długą podróż ale za to ma potencjał na miejskiego gokarta. Jakbym miał kupić jeszcze raz to raczej w formie zabawki wersje GTI/R
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0 TDI 140km zrobiony na 180km i 380Nm jest żwawy, daje radę poganiać się z innymi a przy tym jest dość oszczedny i cichy. Normalnie jeżdżąc po mieście pali ok. 5,5-6l, w trasie przy 120-130 potrafi zejść poniżej 5l, przy 160 podchodzi Koło 7l, bez problemu pojedzie ponad 200
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, biegi wchodza bardzo płynnie
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dosyć przyjemnie Mój Golf posiada zawieszenie DCC, na sporcie jest bardzo sztywny przy czym jest bardzo stabilny przy dużych prędkościach i ostrzejszych wejściach w zakręty Jeśli kogoś nie interesują tego typu rzeczy to odradzam ze względu na cenę amortyzatorów na poziomie ponad 1000zł za sztukę. Normalne zawieszenie w zupełności będzie wystarczyć.
4,0
Karoseria
Jak to Golf, nie odbędzie się bez rdzy W porównaniu do Golfa 5 jest dużo lepiej ale powoli zaczyna wyłazić rdza m.in.: lewe nadkole, wnęki po otwarciu drzwi, progi. Warto wziąć auto na kanał i zobaczyć jak wygląda od spodu, oczyścić co się da i zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, świetna widoczność do przodu, tyłu i na boki. Czujniki parkowania bardzo ułatwiają życie. Moja wersja posiada również asystent parkowania ale nie miałem okazji jeszcze sprawdzić jak to działa ale chyba działa jedynie do parkowania równoległego.
3,0
Ergonomia
Łatwa obsługa multimediów, w zasadzie wszystko na wyciągnięcie ręki, w każdych drzwiach jest wnęka na jakiś napój czy coś innego, schowek jest całkiem pojemny, przy podświetleniu podsufitki znajduje się schowek na okulary przeciwsłoneczne, z lewej strony Koło kierownicy również jest mały schowek, niestety podłokietnik jest bardzo mały, mało co się do niego zmieścu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa się dosyć szybko ale grzanie skórzanych foteli trwa wieki, po mroźnej nocy spędzonej na dworze fotele zaczynały grzać po przejechaniu 15km przez całe miasto.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów ale bagażnik to nieporozumienie. Jadąc na narty w dwie osoby: narty i kijki w środek, jedna duża walizka, jedna średnia i to byłoby na tyle z bagażnika. Reszta do środka za siedzenia.
3,0
Wyciszenie
Tragedi nie ma ale mogłoby być lepiej. Nie ma co porównywać z BMW, Audi czy MB.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie pali wiele nawet przy szybszej jeździe, klocki Ori ATE na przód kosztują 170zł w intercarsie. Niestety zawieszenie DCC do tanich nie należy a to jeszcze nie wszystko.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za auto z 2008 roku w bogatej opcji dałem 24k zł, jest dosyć dobrze wykonany i oferuje przyzwoite osiągi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów raczej nic nie ma, jedynie podświetlenie lusterek poprzedni właściciel zmienił na chińskie ledy i mruga jak kula dyskotekowa a tak to nic.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu już gorzej, auto ma 260k km, zaczęło mi kopcić na siwo. Niby może być to turbo bo ma luzy, niby odma też już przepuszcza olej, dwumas zaczyna stukać, amortyzator z tyłu się wylewa więc też już długo nie pojeździ.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d