Birąc pod uwagę doświadczenia wynikające z użytkowania Golfa ( i 7 innych aut ) mogę pokusić się o wyrażenie negatywnej opinii o tym samochodzie. Mając do wydania ok. 78 000zł z pewnością można na naszym rynku motoryzacyjnym znalęźć jednostki w tym samym przedziale cenowym jednak staranniej wykonane,mniej awaryjne,mniej paliwożerne, tańsze w eksploatacji . Auto jest przecietne NIE jest złe czy kiepskie jest przeciętne a czy za przeciętne auto powino się tak wiele placic ? NIE dlatego przygoda z VW nigdy się nie powtórzy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 TDI to mocna strona tego auta. Przyzwoita moc i relatywnie niski i równy moment pozwalają na dynamiczną jazdę. Jak każdy nowoczesny turbodiesel - wymagająca odpowiedniego traktowania: dobre paliwo, regularna wymiana filtrów i oleju (najlepiej 2x częściej niż w instrukcji). Za pochwałę zasługuje też cicha praca silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Stanowczo za krótki pierwszy bieg! W zasadzie nie da się dobrze przyspieszyć z miejsca bo natychmiast mamy 3tys obr/min i trzeba zmieniać na 2.Nie ma problemów ze zmianą przełożenia, jednak bez przyjemności
1,0
Układ jezdny
Tu prawdziwa porażka. Tandem układu kierowniczego + zawieszenia jest pierwszym powodem dla którego myślę o zmianie tego samochodu. Zawieszenie jest tak twarde że jazda to katorga + polskie drogi = TRAGEDIA a + koszty naprawy tego zawieszenia ( a jest słabe i to bardzo ) = TOTALNA KATASTROFA
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu istotnie ogranicza szeroki i duży słupek, uwaga na pieszych, gdy skręcamy w lewo na krzyżówkach!
3,0
Ergonomia
Niby wszystko jest ok ale , zawsze jest ale czegos brak zbyt małe guziki , zbyt blisko siebie podczas jazdy wk.... i to bardzo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie działają poprawnie (choć przy niskich temperaturach silnik nie prędko się nagrzewa, zwłaszcza w trybie miejskim).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie dla kierowcy i pasażera z przodu. Troche za mało dla pasażerów tylnej kanapy. Przednie fotele da się odsunąć tak daleko, że na \"tyle\" nie ma prawie w ogóle miejsca. Tył tylko dla dzieci max 2.Bagażnik bardzo mały bardzo!
3,0
Wyciszenie
Świetne tłumienie hałasu diesla przecietne powietrza szczegulnie powyzej 100 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednostka 2.0 TDI przecietnie oszczędna (zazwyczaj 7-9 litrów w trybie miejskim/podmiejskim), w trasie bez problemu 5-7 litrów, na autostradzie zależy od prędkości, ale szósty bieg naprawdę daje rade i można jechać ekonomicznie przy predkości w okolicach 140-150km/h
3,0
Stosunek jakość/cena
VW to nie BMW, czy Mazda i o tym właściciel będzie codziennie pamiętał z szczegulnie po 2 latach dlaczego ? otym kazdy frajer kuszący się na golfa sam się dowie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo gadżetów i elektroniki, jest więc co się psuć. Trzeba dbać, by wilgoć nie dostała się we wrażliwe elektrycznie miejsca (np pod maską). Stary VW prosty i niezawodny odszedł w zapomnienie tera VW wyznaje opinie kup i spadaj.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem poważniejszych usterek. Co do eksploatacji: sprzęgło i koło dwumasowe nie są zbyt żywotne (przy 100.000km będę wymieniał), jeżdżąc dużo w trybie miejskim należy uważać na filtr cząstek stałych FAP (bardzo droga eksploatacja).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]