Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

+ -, 12 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 72 tys. km
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,08
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Birąc pod uwagę doświadczenia wynikające z użytkowania Golfa ( i 7 innych aut ) mogę pokusić się o wyrażenie negatywnej opinii o tym samochodzie. Mając do wydania ok. 78 000zł z pewnością można na naszym rynku motoryzacyjnym znalęźć jednostki w tym samym przedziale cenowym jednak staranniej wykonane,mniej awaryjne,mniej paliwożerne, tańsze w eksploatacji . Auto jest przecietne NIE jest złe czy kiepskie jest przeciętne a czy za przeciętne auto powino się tak wiele placic ? NIE dlatego przygoda z VW nigdy się nie powtórzy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 TDI to mocna strona tego auta. Przyzwoita moc i relatywnie niski i równy moment pozwalają na dynamiczną jazdę. Jak każdy nowoczesny turbodiesel - wymagająca odpowiedniego traktowania: dobre paliwo, regularna wymiana filtrów i oleju (najlepiej 2x częściej niż w instrukcji). Za pochwałę zasługuje też cicha praca silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Stanowczo za krótki pierwszy bieg! W zasadzie nie da się dobrze przyspieszyć z miejsca bo natychmiast mamy 3tys obr/min i trzeba zmieniać na 2.Nie ma problemów ze zmianą przełożenia, jednak bez przyjemności
1,0
Układ jezdny
Tu prawdziwa porażka. Tandem układu kierowniczego + zawieszenia jest pierwszym powodem dla którego myślę o zmianie tego samochodu. Zawieszenie jest tak twarde że jazda to katorga + polskie drogi = TRAGEDIA a + koszty naprawy tego zawieszenia ( a jest słabe i to bardzo ) = TOTALNA KATASTROFA
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu istotnie ogranicza szeroki i duży słupek, uwaga na pieszych, gdy skręcamy w lewo na krzyżówkach!
3,0
Ergonomia
Niby wszystko jest ok ale , zawsze jest ale czegos brak zbyt małe guziki , zbyt blisko siebie podczas jazdy wk.... i to bardzo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie działają poprawnie (choć przy niskich temperaturach silnik nie prędko się nagrzewa, zwłaszcza w trybie miejskim).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie dla kierowcy i pasażera z przodu. Troche za mało dla pasażerów tylnej kanapy. Przednie fotele da się odsunąć tak daleko, że na \"tyle\" nie ma prawie w ogóle miejsca. Tył tylko dla dzieci max 2.Bagażnik bardzo mały bardzo!
3,0
Wyciszenie
Świetne tłumienie hałasu diesla przecietne powietrza szczegulnie powyzej 100 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednostka 2.0 TDI przecietnie oszczędna (zazwyczaj 7-9 litrów w trybie miejskim/podmiejskim), w trasie bez problemu 5-7 litrów, na autostradzie zależy od prędkości, ale szósty bieg naprawdę daje rade i można jechać ekonomicznie przy predkości w okolicach 140-150km/h
3,0
Stosunek jakość/cena
VW to nie BMW, czy Mazda i o tym właściciel będzie codziennie pamiętał z szczegulnie po 2 latach dlaczego ? otym kazdy frajer kuszący się na golfa sam się dowie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo gadżetów i elektroniki, jest więc co się psuć. Trzeba dbać, by wilgoć nie dostała się we wrażliwe elektrycznie miejsca (np pod maską). Stary VW prosty i niezawodny odszedł w zapomnienie tera VW wyznaje opinie kup i spadaj.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem poważniejszych usterek. Co do eksploatacji: sprzęgło i koło dwumasowe nie są zbyt żywotne (przy 100.000km będę wymieniał), jeżdżąc dużo w trybie miejskim należy uważać na filtr cząstek stałych FAP (bardzo droga eksploatacja).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d