Silnik jest odrobine za slaby. Co prawda ma wystarczająco mocy, żeby rozpędzić auto do autostradowych prędkości, ale ma bardzo odczuwalną turbo-dziurę w porównaniu do dawnych jednostek TDI o podobnej mocy. Jego dużą zaletą jest to, że jest cichy
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą OK i skrzynia jest całkiem nieźle zestrojona. Na 6 bieg pewnie zabrakłoby mocy
4,0
Układ jezdny
Zawieszeniu należy się pochwała. Jest pewne w zakrętach, stabilne przy nawet dużych prędkościach i do tego wystarczająco komfortowe. Układ kierowniczy jest responsywny, ale na mój gust troszkę zbyt ciężko chodzi
4,0
Karoseria
kwestia gustu, mi się podoba
Komfort
3,0
Widoczność
Jest ok,
3,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest bardzo ergonomiczna i intuicyjna, ale sama pozycja za kierownica nie zachwyca przy długich trasach. Bagażnik ma bardzo regularne kształty i jest dosyć pojemny jak na auto tej klasy. W kabinie jest wystarczjąco duzo schowkow
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa świetnie. Mój Golf ma dodatkowo ogrzewanie postojowe na pilota, więc nawet zima nie ma problemu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wszędzie sporo. 4 osoby mogą całkiem wygodnie podróżować. Spasowanie i materiały w kabinie jest bardzo dobre.
4,0
Wyciszenie
Duży postęp względem poprzedniej generacji. Silnik nie jest uciążliwie głośny a szumy powietrza nie przeszkadzają do prędkości 180km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
[l/100km]