Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Maciek, 9 lat temu
Silnik 1.6 102KM 75kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Potrafi więcej, niż powinien. Pali mniej, niż powinien.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zwarcie w tylnej lampie, przyczyna nieznana
5,0
Całokształt
Po prostu Golf - klasa wśród kompaktów. Dobra jakość, niezawodny, ładny, dobrze się prowadzi. Do tego ostatni "normalny" silnik benzynowy VW.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest to rajdówka, ale jak na nominalną moc ma dobre przyspieszenie i elastyczność. Kierowca, który umie jeździć i zna to auto może sporo z niego wycisnąć.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie nie mam zastrzeżeń, ale jednak 6 bieg by się przydał w trasie...
4,0
Układ jezdny
Jedzie jak po szynach, pełna kontrola w zakrętach, bez względu na szybkość. Twarde zawieszenie ma jednak wady - każdą nierówność czuje się jak na deskorolce. Coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - ok. Tył - jak w każdym hatchbacku - słupki czasami przeszkadzają (są dosyć spore, ale to słynny golfowski słupek C).
5,0
Ergonomia
Idealnie - wszystko pod ręką, nie trzeba odrywać wzroku od jezdni. Bardzo intuicyjny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą rozgrzewa się szybko. Klima jak na jednostrefową (taką mam) jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysocy mogą mieć problem, ale będą go mieli chyba w każdym aucie tej klasy. Ja się w nim czuję dobrze - nigdy mi nie było ciasno i niewygodnie, nawet w trakcie 12-godzinnej jazdy.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety wada. Początkowo wydawało mi się genialnie wyciszone, ale to efekt przeskoczenia z IV generacji do VI. Przy prędkościach powyżej 120 km/h silnik jednak wyje i słychać to w środku. Zawieszenie kiepsko tłumi stuki (a mam sprawne).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo: pali mniej, niż pokazuje producent (przy umiejętnej jeździe i bez rajdów). Serwis odwiedzam rzadko, ale ostatni przegląd w ASO (przy 113 tys. km, rozrząd + wahacze i drążki stabilizatora z tyłu + kilka drobnych spraw) kosztował mnie baaardzo dużo. Można jednak przyoszczędzić na częściach (sporo zamienników) no i na warsztacie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym jest bardzo drogi, ale wart swojej ceny. W porównaniu do innych marek oraz wersji z awaryjnymi silnikami TSI będzie mocno trzymał cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez trochę ponad 2 lata i ponad 40 tys. km musiałem wymieniać wkład w tylnej lampie (było zwarcie i komputer wariował), klocki hamulcowe plus drążki i tuleje wahaczy z tyłu (rozrządu nie liczę -standard). Ogólnie jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mi się nie zdarzyły. Odpala, jedzie i do celu. Na razie nigdy nie odmówił posłuszeństwa (ale zaznaczam, że regularnie go serwisuję w ASO).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d