Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

chiko, 14 lat temu
Silnik 1.6 102KM 75kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozytywnie zaskoczył mnie wygląd zewnętrzny, hamulce, układ i właściwości jezdne. Negatywnie zaskoczyły mnie schowki, ilość miejsca z przodu, z tyłu, pojemność bagażnika i kilka innych drobiazgów , które wyszły podczas użytkowania, jak np: przymarzający tylny znak VW-zbiera się tam woda, przyciemnianie radia razem ze wszystkimi wskażnikami, światła do jazdy dziennej tylko z przodu, jednobarwny wyświetlacz radia, ciągle brudząca się tylna szyba - w czasie deszczu częściej trzeba używać tylnych niż przednich wycieraczek.
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tą jednostkę i moje potrzeby jest ok, ale wielu producentów jest dalej. Jednak VW poszedł w kierunku rozwoju silników z turbo.
5,0
Skrzynia biegów
Jest precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma na zakrętach. Bardzo dobrze tłumi nierówności, nie przenosi drgań na kierownicę. Na wybojach-przy małej prędkości dość mocno buja, ale tak podobno mają auta z wielowachaczowym zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy dzisiejszej budowie aut słaba jest widoczność do tyłu. Bardzo przydają się czujniki cofania.
3,0
Ergonomia
Tunel środkowy ociera o nogę. Obudowy plasikowe po zewnętrznej stronie foteli przednich za bardzo wystają, co powoduje, że przy wsiadaniu lub wysiadaniu zachacza się o nie butami i brudzi i rysuje. Mało schowków, a te które są, są niepraktyczne. Oświetlenie tablicy przyrządów można zmieniać, ale działa to razem z wyświetlaczem radia. Bagażnik mały jak na tę klasę auta. Rysyjące się plastiki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja skuteczna, ale głosna - po włączeniu nadmuchu na drugi bieg jest słyszalna. W poprzednich moich autach - niemieckich, francuskich nadmuch był dopiero słyszalny po włączeniu dmuchawy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest za wąsko na nogi, co powoduje ocieranie o środkowy tunel. Dla osób niskich nie można zająć odpowiedniej pozycji - gdy się sięga do pedałów, to kierownica jest za blisko. Przydałoby się ze trzy centymetry, bo Bozia nie dała. Z tyłu przestrzeń na nogi przeciętna. Środkowe siedzenie dla piątej osoby symboliczne.
4,0
Wyciszenie
Wycieszenie jak na tę klasę jest dobre. Przy wyższych prędkościach ok.130-140 jest są dość mocno słyszalne opory powietrza i szum ogumienia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy delikatnej jeżdzie po mieście i bez korków auto spala do 8,5 litra, ale taka jazda to męka. Normalnie w mieście pali ok. 9 do 10 litrów. W korkach często spalanie dochodzi do 11 l/100km. W trasie średnie spalanie-3 osoby i bagaż to 6,2-6,5 l/100km. Na autostradzie przy takim samym obciążeniu i prędkościach 130-140 km/godz. spalanie wychodzi mi na poziomie 7,2l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie żaden drobiazg się nie popsuł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadej usterki nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d