Inne
: Komfort jazdy. Nie jest to tylko moje zdanie. Według słów znajomego:"Prowadzi się jak statek kosmiczny".
5,0
Całokształt
Doskonały silnik, mały, dynamiczny z umiarkowanym apetytem na paliwo. Nie jest sztuką zrobić silnik o pojemności 3 litów i takiej mocy a do tego zużyciem paliwa 10-12litrów na setkę. Dobrze zestrojona skrzynia biegów. Wielkość i wyposażenie w sam raz dla mnie. Brak idiotycznych gadżetów nie wnoszących niczego poza wzrostem ceny pojazdu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny od niskich obrotów. Pracuje równo i cicho bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Do tej pory żadnych "strzałów" i "kangurków".
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia doskonale dopasowana do silnika. Biegi od pierwszego do szóstego wchodzą lekko i pewnie. Daję "dobrze" za wsteczny. Czasem wchodzi gorzej, na dwa razy.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny. Wspomaganie kierownicy działa jak powinno bez niemiłych niespodzianek.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze i lepiej nie będzie w żadnym samochodzie. Prawie w każdym słupki z przodu są szerokie. Do tyłu spoglądamy przez niezbyt duża szybę, ale trudno aby owa szyba do ziemi sięgała. Od "patrzenia" do tyłu są czujniki parkowania. I taki powinien być standard obecnie produkowanych samochodów bez względu na ich wielkość i klasę.
5,0
Ergonomia
Nie mogę wskazać słabych punktów. Wszystko jest w zasięgu rąk i nóg a to co trzeba podświetlone i odpowiednio oznaczone. Komputer czytelny. Obsługa radia i komputera w kierownicy. Można to robić bez patrzenia bo przełączniki i klawisze są tak ukształtowane, że poznaje wszystko po dotyku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
I znów bez zastrzeżeń. Klimatyzacja chłodzi szybko. Ogrzewanie działa po kilku minutach. Do tego podgrzewane fotele....zimą bajka. Po 3-4 minutach ciepłe cztery litery :):) a za oknem 20stopniowy mróz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu narzekają wielkoludy (180cm+), ale nie można mieć pretensji samochód nie jest w końcu jakiś wielki, tylko średni. Dla mnie wielkość w sam raz, raczej do małych się zaliczam ok 170cm. Większego nie kupię, bo będę się w nim czuł jak w stodole przed żniwami.
5,0
Wyciszenie
Cisza. Na wolnych obrotach silnika nie słychać, potem tak ledwo, ledwo. Głośniejsza od silnika jest klima, ale od 4 biegu. Przy przyspieszaniu słychać wydech po prawej stronie. Trochę to dziwne bo rura jest po lewej stronie. Opon letnich nie słychać, ale zimowe już tak. Jednak w porównaniu z "pierdzącą" Skodą (TDI), lub wyjącą Mazdą, w Golfie panuje cisza niczym w rodzinnym grobowcu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kilka miesięcy spędziłem szukając odpowiedniego samochodu aby znalezć coś czego cena będzie adekwatna do wyposażenia oraz mocy silnika. Co do zużycia paliwa jest zgodne z deklarowanym w specyfikacji. Średnie zużycie nieco niższe od deklarowanego 6,1 wobec 6,3l/100km. Wcześniej miałem Mazdę i tam zużycie paliwa było zaniżone o 2 litry. Od kilkunastu lat jeżdżę tymi samymi trasami, więc porównanie jest rzetelne. Przeglądów nie było. Będzie po 30000km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wielkość samochodu, jakość wykończenia, wyposażenie, silnik, jego osiągi tudzież zużycie paliwa są warte tych pieniędzy. Nie ma w nim niepotrzebnych gadżetów, dziwacznych stylizacji i dodatków. Sprawdzałem różne samochody i większość w wersji podstawowej była tańsza od Golfa, ale po uzupełnieniu wyposażenia do takiego jak Golf, zdecydowanie droższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW
[l/100km]