Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Kiki, 14 lat temu
Silnik 1.4 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo tych niedoróbek to i tak największe wrażenie robi na mnie silnik i jego kultura pracy. (oczywiście jeśli nie świeci się EPC)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Problemy z utratą mocy i piszczącą pompą wody
4,0
Całokształt
Mimo problemów z silnikiem jestem zadowolony z zakupu. Auto jest bardzo dobrze wykonane i doskonale wyposażone w wersji highline, daje przyjemność z jazdy. Z zewnątrz nie powala na kolana chociaż b.ładnie prezentuje się na 17\". Jeśli zamierzasz zmienić samochód a jeszcze nie miałeś jazdy próbnej nową VI to radze żebyś to zrobił.
Wrażenia
4,0
Silnik
VW wypuszcza na rynek nie do końca dopracowaną konstrukcję i traktuje klientów jako króliki doświadczalne. Moc i osiągi 1,4 TSI 160 są naprawdę imponujące, praktycznie od 1800obr dostępny jest max moment obrotowy i płynnie wzrasta moc, nie ma turbo dziury. Wady albo raczej niedoróbki: piszcząca pompa wody, oraz nieszczęsna kontrolka EPC, gdy się zapali to automatycznie występuje brak mocy. Nie pozostaje wtedy nic innego jak wizyta w serwisie. Ocena 4=
5,0
Skrzynia biegów
Ma dobrze dobrane przełożenia. Na 6 biegu można jechać z prędkością 90 km/m i nie męczyć silnika.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Dobrze trzyma się drogi. Nie pływa na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie trzeba czytać instrukcji obsługi. Można zająć wygoną pozycję za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik chodzi bez zastrzeżeń. Daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie jest OK. Rewelacyjne fotele w wersji highline, gdy wpadniesz w kubełkowate fotele wykończone alcantarą to aż się nie chce z nich wychodzić.
5,0
Wyciszenie
Auto jest b.dobrze wyciszone jak na kompakta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy jak się jeździ. Silnik pozwala na to żeby spokojnie i miarę dynamicznie jeździć w zakresie 1.8-3tyś wtedy silnik jest dość oszczędny. W dłuższej trasie przy 90-100km/h spalanie wynosi 6,4 , trasa przy 140-150km/h jakieś 8,4litra. Miasto średnio 9-9,5litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko z silnikiem TSI 160 do tego w wersji highline i jeszcze kilkoma dodatkami nie należy do najtańszych. Z drugiej strony jest to lider segmentu i to on wyznacza standardy do jakich dążą inni konkurencji. Samochód wary jest tej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic drobnego się nie popsuło. Wszystkie gadżety działają. Jeszcze nic nie skrzypi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się coś psuję to od razu na maxa. Przy przebiegu 11tyś silnik zastrajkował i przy obrotach pow. 4tyś. tracił moc i sprawiał wrażenie jak by pracował na trzech cylindrach (kontrolka EPC). Po wizycie w serwisie zostały wymienione wtryskiwacze i świece. Pocieszam się tym, że jest to dość powszechny problem w silnikach TSI i nie jestem osamotniony z tym problemem. Co boli silniki TSI można przeczytać tutaj http://www.autogolf.pl/forum/viewforum.php?f=5&sid=3892cf2805f546870eaa9d3ca495c3f5

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d