Auto mocno nijakie, co ma trochę plusów i minusów. Wrażenia z jazdy
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest w miarę dynamiczny pomiędzy 3 a 4tys obrotów. Niestety przy 130t padł rozrząd, wariator zmiennych faz, i kilka pomniejszych, koszt 6 tys. Po kolejnych 10t pękł wąż podciśnienia. Przy dłuższej jeździe potrafi się napić oleju, warto raz na jakiś czas zerknąć na bagnet, bo można się zdziwić przy wymianie.
3,0
Skrzynia biegów
Bieg wchodzą z delikatnym przyjemnym oporem, niestety nie jest precyzyjna powyżej 3tys biegi nie wchodzą precyzyjnie. 6 bieg trochę za krótki, na jazdę po autostradzie.
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Nie ma większych wad poza grubością lakieru max 90 mikronów.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem ok jak na taki wymiar samochodu.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie takie sobie, jest ok do momentu przekroczenia 150/160 km/h
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golf 1.4 jest ekonomiczny przy jeździe 70 km/h wtedy realnie 6 l/100. Dojazd do pracy przy większym ruchu 10-12 litrów. Na trasie przy 140km/h z wyprzedzaniem ale bez jakiegoś szału około 9-10 litrów.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niestety 1.4 to chyba najmniej udany silnik w gamie. Koszty części nie ma leżą do najmniejszych.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podsufitka lubi odpaść, chyba w co drugimi golfie VI.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd wraz z wariatorem zmiennych faz, wada w napinaczu, wada olejowa, sprzęgło pękło pomimo braku zużycia tarczy, korodujące amortyzatory. Niestety ceny części dość wysokie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]