Przesiadłem się z Golfa 5 Plus TDI i na 1.4 TSI i długo nie mogłem się przyzwyczaić do ciszy w kabinie. Auto często gasło mi przy ruszaniu, bo prawie nie słychać silnika. Rewelacja jak dobrze wyciszone jest to auto, albo tak cichy jest ten silnik :)
Szkoda, że tak mały jest bagażnik w wersji HB. Mam wersję HIGHLINE, więc nieźle wyposażoną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy od samego odpalenia. Po zakupie sprawdziłem stan rozrzadu w ASO. Wszystko OK. Przy 90-100 tys. km profilaktycznie wymienię kompletny rozrząd.
5,0
Skrzynia biegów
Super, biegi wchodzą jak w masło. To moje pierwsze auto z 6-biegową skrzynią. Trzeba sie namachać. Czasami zapominam o 6. biegu :)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie rewelacyjne. Komfort jazdy bardzo dobry. Na gó...anych polskich dziurawych drogach świetnie się sprawuje. Wspomaganie kierownicy bardzo czułe, ale pewne.
5,0
Karoseria
Nie ma się do czego przyczepić. Wszystko dobrze spasowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy manewrowaniu pomagają czujniki parkowania przód i tył.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW, czyli wszystko intuicyjne i na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi latem i szybko się nagrzewa zimą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak sobie. Z tyłu średnio. Bagażnik za mały. W sumie to auto dla 2 osób lub w ostateczności dla rodziny 2+1.
5,0
Wyciszenie
Cisza i jeszcze raz cisza...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez awarii. Nie zawiódł mnie ani razu..
W mieście pali max. 9 l w korkach. Trasa nawet 6,0 przy 110 km/h. Można zejść do 5,0 l przy "emeryckiej" jezdzie :) Średnio mam 7,5 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie, ale wart swej ceny. Przepaść jakościowa w porównaniu do Golfa 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]