Inne
: Wnętrze porządnie wykonane z dobrych materiałów + wyciszenie- czujesz się jak w autku z wyższego segmentu.
5,0
Całokształt
Auto kupione nowe w salonie, cały czas w 1 rękach. Średnio ekonomiczne ale chyba nikt się nie spodziewa spalania 7 czy 8l w mieście w autku z turbo przyśpieszającym w 9,5s do 100km/h. Wnętrze na plus, dynamika na plus, bezawaryjność- tu też plusik. Za te pieniądze to na prawdę dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po kilku latach i ponad 160tys km nadal nie wiem jaki jest zamysł tzw. downsizingu- auto pali dużo (miasto ok 10l), na trasie z kolei czuć, że mimo turbiny to tylko 1400cm3 i przy wyższej prędkości gdy mamy już 3os na pokładzie to na autostradzie ma problemy z dynamiką. Choć trzeba pamiętać, że to tylko 122km. Przyśpieszenie poniżej 10s na krajówki absolutnie wystarczające- nie ma problemów z wyprzedzaniem (gdy załoga max 2 osoby). Tak więc jak dla mnie jedyny plus małych pojemności to tańsze OC ;).
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona, 6 bieg przydaje się trasie. Zmiana biegów bez problemów, żadnych awarii ani usterek. (manual)
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewnie się prowadzi nawet w zimie. Sztywno zestrojone zawieszenie. Auto sprawia wrażenie bardzo stabilnego nawet przy wyższych prędkościach nie ma problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem co tu napisać widoczność jak widoczność, jak ktoś potrafi korzystać z lusterek to i w dostawczaku furgonie sobie poradzi. W golfie tymbardziej, pomijając, że są czujniki i z przodu i z tyłu + wizualizacja.
5,0
Ergonomia
Tutaj też super, dużo schowków, schowek pasażera klimatyzowany. Przydatny schowek na okulary, kieszenie w drzwiach spokojnie mieszczą dużą butelkę wody. Przyciski jak to w VW czytelne i dobrze rozmieszczone. Widać, że to już kolejna generacja, wszystko dopracowane. Super rozwiązanie z podłokietnikiem tylnim- można przewozić długie przedmioty np narty bez boxa bo jest odpowiedni otwór.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, nie mam klimatronika tylko klimę manualną, ale dobrze sobie radzi nawet w największe sierpniowe upały. Dodam, że kiedyś padł nawiew na przednią szybę, ale szybka interwencja w ASO i naprawione, tak więc żaden problem. Polecam podgrzewane fotele- super komfort w mroźne dni, gdy jeszcze wnętrze się nie nagrzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
U nas z golfa korzystają osoby o wzroście do 180cm i w zasadzie i z przodu i z tyłu jest mega wygodnie. Wiadomo trasa to wygodnie 4os, jest z tyłu duży podłokietnik, bardzo miekko wyłożony. Kierowca dodatkowo ma regulację odcinka lędźwiowego.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. Autko ma już ponad 160tys a nadal jest super wyciszone. Do tego bardzo cichy silnik i efekt jest taki, że póki się nie przyzwyczaimy to można odnieść wrażenie, że na światłach silnik jest wyłączony. Podczas jazdy jest komfortowo do ok 130-140, potem już wiadomo, że jest gorzej. Przy 100-110km/h czyli typowych przelotach po krajówkach na 6tym biegu jest wręcz bajecznie biorąc pod uwagę segment auta- można po cichutku rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie jest ekonomiczne jeśli chodzi o zużycie paliwa. Duże zakorkowane miasto w lecie 9,5, w zimie spokojnie 10l. Jazda normalna, dynamiczna bez przesadnej oszczędności ale tez bez szaleństw (do 3-4tys obrotów).
Trasa: autostrada tempomat 120- ok 7l, 150- ok 9l.
Trasa krajówka: prędkość 100km/h (licznik) zapięta na tempomacie, mały ruch- ok 5.8-6l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed kupnem oglądałem kilka modeli z tego segmentu, golf w zasadzie pobił konkurencję jeśli chodzi o wnętrze - jakość wykonania, miękkość materiałów (szczególnie widoczna przepaść była między hondą civic- plastikowa porażka). Prócz tego dzięki silnikowi TSI gwarantuje bardzo dobre przyśpieszenie poniżej 10s, co przyda się na trasie. Wiadomo, mógłby mniej palić ale coś za coś- diesle w zakupie były o kilka tys droższe. Poza tym przez 7 lat praktycznie bez żadnych usterek czy awarii. Uważam, że w tym segmencie to najlepszy wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tego co pamiętam to: usterka nawiewu przedniej szyby- sprawa bardzo sprawnie załatwiona przez ASO. Oprócz tego przepaliły się pojedyncze diody w świetle stop- dlatego pali się kontrolka świateł. Trzeba będzie kupić cały moduł i wymienić. Jak na bardzo intensywną eksploatację przez 7 lat to praktycznie nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana rozrządu przy 160tys, aktualnie zepsuła się turbina tak więc na pewno będą jakieś koszty i elementy do wymiany ale jeszcze jestem przed wizytą w serwisie. Na regenerację/wymianę jestem od dawna przygotowany, straszono mnie, że po 150tys autka wysiadają. Rozrząd za mną, teraz turbina i pewnie kolejne 160tys przed golfem ;).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]