Silnik
: Praca silnika oraz materiały użyte do wykończenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: napinacz rozrządu
4,0
Całokształt
Jeżeli ktoś nie ma uprzedzeń to auto warte uwagi. W porównaniu do poprzednich generacji znaczny postęp w jakości materiałów jak i samym wykonaniu choć Mazda 3 wydaje się być lepiej spasowana (nic nie telepie się w środku). Niestety znaczek VW w dzisiejszych czasach to obciachach (wieśwagen, przedstawiciele handlowi itd) dlatego pomimo zalet nie zdecydowałbym się na ponowny zakup auta ze znaczkiem VW. Teraz to prestiż źle rozumiany. Auto bardzo lubiane przed złodziei także nie zachęca do zakupu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Super. Bardzo dynamiczny. Ciągnie od dołu. Brak turbo dziury. W zasadzie jedyna wada to spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna
4,0
Układ jezdny
Nie wiem dlaczego tak chwalony w prasie. W moim odczuciu znacznie lepiej prowadzi się Mazda 3.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez rewelacji. Zbyt małe lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cicho i sprawnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt mnóstwo miejsca
5,0
Wyciszenie
Cichutko. W Mazdzie 3 słychać oporu powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zdecydowanie za duże zużycie paliwa
4,0
Stosunek jakość/cena
Czasy drogich Golfów chyba minęły pod warunkiem, że umiejętnie po negocjuje się w salonie z handlowcem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna wada fabryczna. Na zimno słychać było napinacz. Został wymieniony na gwarancji. Ponoć pierwsze modele miały wadliwy ten element. Niewymieniony mógł prowadzić do uszkodzenia silnika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]