Zawieszenie
: NAPRAWDĘ KOMFORTOWE. ŚWIETNIE TRZYMA SIĘ DROGI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Zbyt mięka powłoka lakiernicza widać skutki myjni automatycznych bolączka dzisiejszych samochodów
Silnik
: Szkoda że nie ma 160 KM
Układ elektryczny
: Czasami radio RCD 510 się zawiesza przeważnie w duży mróź (-20 i mniej)
5,0
Całokształt
Kwestia gustu mi się podoba. Ja mam wersje z ledami z przodu i stylu w czarnym lakierze z jasnym środkiem. PASUJE.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oceniam bardzo dobrze wcześniej jeździłem KIA PRO CEED z motorem 1.4 109KM auto ważyło ciut mniej ale Golf ma lepsze odejście (dużo zależy od dotarcia silnika i jego temperatury) Jedyna rzecz na minus to turbina o którą trzeba się troszczyć by służyła długo. Ja zdecydowałem się na wcześniejszą wyminę oleju po 15000 kilometrów udałem się na wymianę oleju do ASO w Częstochowie. Lepsze smarowanie turbina żyje dużej tym bardziej że zima 2011/2012 była sroga. Co wpłynęło na jakoś oleju w silniku. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. PIĘKNIE MRUCZY NA WYSOKICH OBROTACH.
5,0
Skrzynia biegów
Tu można powiedzieć jedno Deutsche Technologi w 100 % na TAK. Nic dodać nic ująć. Zestrojona z silnikiem idealnie. Miałem okazje prowadzić Astre 140KM turbo tam nie było REWOLUCJI. Szkoda Astry z tym potencjałem. POLECAM GOLFA.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie rewelacyjne chyba najlepsze w tej klasie samochodów. Na pewno najcichsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Super. Jedyny minus za tylne słupki za duże bez czujnika ciężko nic nie widać.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW,Audi i Skodzie na najwyższym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzać grzeje, latem chłodzi. Duży plus za szybkie odparowywanie szyby z przodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam rodziny jeżdżę w większości wszędzie z narzeczoną. Ale jeśli chodzi o full pasażerów to przyzwoita. Jestem dość wysoki i z tyłu nie mam najmniejszego problemu przy wsiadaniu i wysiadaniu. Lepiej niż w Astrze.
5,0
Wyciszenie
Bardzo DOBRZE przy 130 km/h można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu można spotkać wiele opinii na + lub na -. Moim zdaniem auto jest ekonomiczne. Jeśli będzie użytkowane normalnie bez wyścigu od świateł do świateł to zaskoczy nas spalaniem na przyzwoitym poziomie 6,8l - 7,3l na 100(miasto i obwodnica, zima, lato). Jeśli ktoś ma ciężką nogę musi się przygotować na spalanie na poziomie 9 - 9,5 l na 100
5,0
Stosunek jakość/cena
I tu cytat innego Użytkownika: Jak dla mnie nie jest tak źle jak się powszechnie sądzi-należy zwłaszcza zwrócić uwagę na rozliczne pakiety promocyjne wyposażenia jakie teraz oferuje Volkswagen. Wiadomo, że można powiedzieć, że Kia czy Fiat są atrakcyjniejsze cenowo, ale przy Fordzie czy Oplu to lepiej wypada Volkswagen. Zgadzam się w 100 %. Zawsze jest coś kosztem czegoś miałem KIE i według mnie jeszcze dużo muszą się nauczyć od Niemców. Serwis KIA to pomyłka a gwarancja to nie wszystko skoro nie jest uznawana. Ja po roku użytkowania KIE i przebiegu 20 paru tysięcy miałem około 20 drobnych usterek gdzie serwis wo gule to nie ruszało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic odpukać w niemalowane. :-)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic odpukać w niemalowane. :-) Jedynie co boje się o TURBO.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]