Silnik
: Przy właściwym operowaniu biegami czuje się pewnie na drodze i można bezpiecznie wykonywać manewry wyprzedzania.
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony, choć początkowo byłem trochę sceptyczny. Po tak krótkim przebiegu zdążyłem się już z nim zżyć :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wystarczający jak na taką wagę samochodu. Spisuje się całkiem nieźle już od dolnego zakresu obrotów, nie ma żadnej turbodziury. Niestety - zła informacja dla tuningowców. Źle się chipuje, trudno o znaczący przyrost mocy, choć moment daje się podnieść o ok. 40 Nm.
5,0
Skrzynia biegów
Prawie żadnych problemów. Czasami trudno wrzucić wsteczny, ale generalnie przełożenia są dobrane odpowiednio, skok lewarka w porządku. Bardzo przydatny 6. bieg, zwłaszcza w trakcie jazdy po drogach ekspresowych/autostradach.
5,0
Układ jezdny
Nierówności dobrze tłumione, auto pewnie trzyma się w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Najważniejsze, że przednie słupki są na tyle wąskie, że nie utrudniają widoczności. Dodatkowo czujniki parkowania przód/tył z wizualizacją na ekranie radia - super sprawa!
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić. Auto w pełni funkcjonalne, jest otwór do przewozu długich przedmiotów w bagażniku, stolik w kanapie z tyłu, kieszenie w tylnych oparciach, jest podłokietnik ze schowkiem (choć za mały do przewozu płyt kompaktowych!), schowek na okulary w podsufitce i nawiew oraz oświetlenie tylnego rzędu siedzeń. W sumie wszystko, co można oczekiwać od auta tej klasy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato klimatyzacja daje radę, choć ma czasami problemy z wysuszeniem przedniej szyby (zdarza się, że pokrywa się ona ledwo widzialną mgiełką, którą nawiew na żadnym ustawieniu nie może usunąć). W zimie nie powinno być problemu - pomimo, że silnik dość wolno się nagrzewa, to auto ma podgrzewane fotele :-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tyle miejsca, ile potrzeba do wygodnej jazdy. Bagażnik mógłby być zdecydowanie większe (mam wersję z pełnowymiarowym kołem, podobno przy dojazdówce jest trochę większy).
5,0
Wyciszenie
Pod tym względem jest idealnie - jedziesz 90, 120, 160 km/h i nie słychać różnicy. W zasadzie słychać tylko odgłosy toczenia opon... Podobno nawet lusterka przeprojektowano specjalnie, żeby było ciszej, a szyba przednia jest oklejona folią wygłuszającą (o matach wygłuszających w komorze silnika nawet nie wspominam).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poniżej oczekiwań. Silnik nie nadaje się do korków, do rozgrzania silnika spalanie jeszcze jest zwielokrotnione. Na trasie da się wytrzymać, choć także powyżej deklaracji producenta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Podobno obecna generacja Golfa jest tańsza niż poprzednik. Byłem zdziwiony, że za te pieniądze (67k zł) mogę kupić tak dobrze wyposażone kompaktowe auto ze stajni VW.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest prawie nowy, nie ma się do czego przyczepić. Przeszkadza tylko lekkie pukanie w drzwiach kierowcy (wygląda na niedokładne spasowanie elementów).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu ok. 10k km nic poważnego nie nawaliło, ale to chyba oczywistość.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]