Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Artur, 14 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny i moment dostępny już od 1500 rpm - super!
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest na prawdę rewelacyny, aż trudno uwierzyć że to pojemność 1,4. Wysoki moment obrotowy dostępny przy minimalnych prędkościach obrotowych silnikach sprawia że auto świetnie przyspiesza i jest BARDZO elastyczne.
5,0
Skrzynia biegów
Zaznaczyłem "doskonale" ale rzekłbym że jest prawie doskonale-to tylko z tego względy iż jestem bardzo wymagający:) Dwa razy na 1000 km zdarzylo mi się że wsteczny już powinien wejść a jednak nie wszedł i musiałem wrócić na luz i wrzucić bieg jeszcze raz. Poza tym dźwignia zmiany biegów pracuje charakterystycznie dla aut koncerny VW - długie skoki dzwigni i pewnie wchodzące biegi.
5,0
Układ jezdny
Według mnie zawieszenie to kwestia gustu - jedni wolą zawieszenia aut francuskich, inni japońskich a jeszcze inni niemieckich. Golf ma dość twarde i sztywne zawieszenie ale nie oznacza to że niekomfortowe. Auto jest sztywne i świetnie trzyma się w zakrętach, daje kierowcy poczucie "technicznego komfortu" jeśli można to wyraźić w ten sposób
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić lusterka duże i za razem nie psują estetyki auta.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Obsługa wszystkiego czysto intuicyjna, nie wymaga zagłębiania się w instrukcje obsługi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic do zarzucenia. Klima działa jak trzeba ogrzewania nie miałem okazji sprawdzić. Nawiewy na tylne siedzenia bardzo przydatne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wewnątrz zapewnia komfortowe warunki podóżowania 4 osobom. Przestrzeń porównywalna do A4 z 98r. niestey kosztem bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Na postoju przy nawiewie włączonym na "1" silnika już nie słychać. Trzeba wyłączyć radio i wentylację żeby usłyszeć prace silnika. Przy wyższych obrotach i podczas jazdy również bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie jadąc bardzo płynnie i spokojnie (80-110) udało mi się zejść do 5,5l/100km, standartowo (100-140) 6,0-6,5l/100km. Przy dynamicznym poruszaniu sie po mieście spala ok. 7,0l na 100km Jak na osiągi które oferuje auto jest to wg. mnie doskonale. Warto zauważyć że auto ma 200nm max momentu obrotowego a silnik 2,3l V5 miał ich 205nm i palił 8-10,0 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tego przebiegu samochód nie wymagał żadnych dodatkowych inwestycji poza wymianami oleju i filtrów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d