Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VI Hatchback 5d

Phlox, 6 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Kupiłem je używane przez 3 lata z pzebiegiem 50 tys. Wypowiem się jako użytkownik auta głównie po mieście + 2 większe trasy w roku. Bardzo obawiałem się o awaryjność silnika jednak nic z tych rzeczy. Ogólnie przez 2,5 roku nie przydarzyła mi się praktycznie żadna usterka. Jedynie naprawa wachacza za 100zł. A tak samochód jest praktycznie bezobsługowy. Oleju praktycznie nie zjada. A silnik był dosyć mocno obciążony w trasie, jazda z prędkością maksymalną (200km/h na liczniku, czyli realnie w okolicach 185km/h) przez 2 godziny nie sprawiła, że powstał ubytek oleju. Wybrałem się w nim w trasę na Bałkany przy upałach rzędu 35-40 stopni, prędkość autostradowa cały dzień, temperatura oleju trzymała się w okolicach 90-98 stopni, oleju także nie ubyło. Wymiana tylko przy przeglądach bez uzupełniania. Samochód bardzo zrywny, w mieście tak naprawdę nic więcej nie potrzeba - rusza bardzo dynamicznie. Mocy zaczyna brakować w trasie przy prędkościach pow. 120-130km/h wtedy faktycznie przydałoby się kilkadziesiąt KM więcej przy wyprzedzaniu. Samochód w mieście nie jest ekonomiczny, spalanie w okolicach 8 litrów to normalka, a przy dynamicznej jeździe nawet 10. W trasie bardzo szaleć się nie opłaca, przy maksymalnej prędkości pali 19 litrów, optymalne jest licznikowe 140-150 km/h, wtedy spalanie jest 6,5-7,5 litra. Najlepsze spalanie osiąga się jeżdząc pomiędzy wsiami lokalnymi drogami, wtedy przy płynnej jeździe 50-80km/h spala w okolicach nawet 4litrów, Sam silnik potrafi wydawać niepokojące dźwięki od kiedy go mam. Czasami przy uruchamianiu, czasem przy ruszaniu. Generalnie leję do niego PB98 i wtedy wszystkie dźwięki znikają, a silnik bardzo ładnie pracuję. Komfort prowadzenie, warunki jezdne oceniam 10/10. Wykończenie wnętrza też wysoko oceniam, nic nie skrzypi, jakość materiałów wysoka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie psuje się, ale czasem wydaje niepokojące dźwięki, nie pali oleju. Dynamika w mieście wystarczająca, na autostradzie brakuje mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok, ale raz na jakiś czas nie wchodzi jedynka, trzeba ponownie wcisnąć sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Jeździ się swietnie.
5,0
Karoseria
Nic nie rdzewieje, ale garażuję auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Bardzo komfortowe auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo komfortowe grzane siedzenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca na nogi dla wszystkich.
5,0
Wyciszenie
Pow 140 km/h robi się głośniej, ale i tak akceptowalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo jednak pali, nie jest to ekonomiczny silnik. Poza tym nic się nie psuje, więc ten koszt odpada.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam z perspektywy zakupu używanego auta, za 3 letnie auto zapłaciłem 60% wyjściowej ceny. Mimo, że użytuję już 2 lata, auto straciło tylko 20% na swojej wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, prócz wachacza - ksozt naprawy 100zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadna mi się nie zdarzyła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d