Gdyby nie usterki - auto bliskie ideału. Niskie spalanie, dynamiczny silnik, komfort przy wyższych prędkościach. Auto w związku z nadejściem siódemki kupione na wyprzedaży rocznika za 65.000 PLN (Comfortline), w tym opony zimowe i to był silny argument. Bardzo fajne do miasta (poręczne), na autostradzie wrażenie jazdy autem o klasę wyżej. Mały bagażnik z pełnowymiarowym kołem zapasowym (tylko 250 l) ale w końcu do kompakt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, cichy, można tym naprawdę oszczędnie jeździć a i wyprzedzić w razie potrzeby. Na autostradzie też spoko. Chwilami można mieć wrażenie jazdy dużo mocniejszym motorem.
4,0
Skrzynia biegów
Lekko wchodzą biegi 1-6 choć czasem nie precyzyjnie wchodzi mi wsteczny. Krótki skok dźwigni, możliwa dość szybka zmiana. Generalnie OK nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, raczej twarde zawieszenie ale sprężyste, na niezbyt dużych nierównościach komfort. Genialne trzymanie się drogi nawet na szybko pokonywanych zakrętach. Hamulce ok choc jeszcze nie miałem okazji użyć ich w awaryjnych sytuacjach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, zwłaszcza do przodu i na boki, do cofania bardzo przydają się czujniki parkowania przednie i tylnie - z tym gadżetem parkuje się przyjemnie nawet w ciaśniejszych miejscach.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić, intuicyjna obsługa, przyjemna praca przełączników, do obsługi radia przydałyby się przyciski an kierownicy ale nie dostępne w tej wersji. Doskonałe fotele !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew także z tyłu a to raczej rzadkie w tej klasie aut, szybkie nagrzewanie i schładzanie.Nie znam zjawiska parujących szyb nawet jak jadą cztery osoby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu. Choć z tyłu osiągnięto to przez dosyć krótkie siedziska . Auto bardzo szerokie wewnątrz, nie ma tu absurdalnie grubych drzwi , boczków i ściętej linii nadwozia jak np. w Insigni i poprzedniej Astrze. Jak przesiadłem się z Mondeo bardzo miłe zaskoczenie !
5,0
Wyciszenie
Na do bardzo liczyłem i się nie przeliczyłem. Wrażenie piorunujące zwłaszcza podczas jazdy na niemieckich autostradach :) Jedziesz 160-170 i możesz normalnie rozmawiać z pasażerem obok - poezja. Na niektórych nawierzchniach (twardszych ?) szum opon dominuje nad resztą ale może to kwestia gum ?(u mnie Dunlop Fast Response)
W tej klasie i za tą cenę nie wiem które auto może być bardziej komfortowe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, ceny w ASO wysokie, dobrze że dużo części i napraw można wg mnie robić poza ASO. Gdyby nie opisana niżej usterka byłbym całkowicie zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak pisałem kupiłem za 65.000 więc wg mnie bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Choć gdyby rozpatrywać stosunek jakość/niezawodność - porażka !
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś zaskrzypi na większych nierównościach (schowek ?) ale nie jest to uciążliwe, nic z tym nie robię. Na gwarancji wymienione łączniki stabilizatora.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Albo ja mam pecha, albo ta wersja silnikowa słaba - bo pod tym względem jakaś porażka. 34.000 km - na gwarancji wymienione sprzęgło i dwumas..nieco wcześniej też na gwarancji naprawa wydechu (rozszczelnienie na wejściu do tłumika końcowego). Przy przebiegu 66.000 musiałem wymienić pompę wody - tylko dlatego że robił mi znajomy zapłaciłem 1000 PLN (w tym pasek, napinacz i rolki). Strach pomyśleć jak zacznie hałasować łańcuch...Spore oczekiwania miałem co do niezawodności choć wiem, że VW nigdy jakoś nie brylował pod tym względem. Za dużo tych usterek - następna będzie Honda lub Toyota :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]