Kultura pracy, elastyczność, osiągi i ekonomia są super. Jest bardzo cichy i dynamiczny. Problemem jednak jest jego jakość. Dzisiejsze Volkswageny zaczynają przypominać Fiaty.
3,0
Skrzynia biegów
Taka sobie. Moim zdaniem ma źle dobrane przełożenia - na jedynce bardzo często zrywa przyczepność. Siódemkę wrzuca już przy 60km/h, ale w efekcie przy jeździe autostradowej jest głośniejszy. Wolałbym, aby najwyższy bieg był rzeczywiście nadbiegiem. Tu na siódemce można jeździć nawet 59km/h (tak robi DSG), więc widać, że producent tylko nastawił się na małe zuzycie paliwa. Dodatkowo ta skrzynia szarpie przy zmianie z 1 na 2 (efekt złego zestopniowania).
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Fotele usportowione (wersja Comfortline i Highline) są beznadziejne, jeśli chodzi o dłuższe trasy - po prostu bolą uda od ucisku brzegów siedziska. Dziennikarze się tym podniecają, ale oni nie jeżdżą na dłuższe trasy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik jest przeciętny jeśli chodzi o obsługę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ekonomiczne jeśli chodzi o zużycie paliwa, ale przeglądy są strasznie drogi. Już pierwszy przegląd, to ponad 800zł, podczas, gdy na tym przeglądzie poza wymianą oleju i filtra oleju reszta to podłąćzenie do kompa i wzrokowe obejrzenie auta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku zepsuł się filtr paliwa i był wymieniany na gwarancji.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po półtora roku zapaliła się kontrolka EPC informująca o awarii silnika. Okazało się, że problem dotyczy turbosprężarki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]