byłem szczęśliwym posiadaczem VW passata B4, B5, B5fl, bory, golfa IV, Touran-a, polo III, New beetle, Seata altea. Poza Polo wszystkie z innym kodem silnika i wszystkie to 1.9 TDI żaden z nich nie sprawiał żadnego problemu jeżeli chodzi o silnik jakieś drobne sprawy związane z eksploatacją, każdy z nich przy sprzedaży miał ponad 200 niektóre pod 300 tys. km. Oleje zmieniałem co 10 tyś a nawet wcześniej oczywiście zgodne ze specyfikacją. Obecnie jeżdżę golfem V 1.9 kombi i też na silnik nie narzekam, pracuje perfekcyjnie jak na swoje 320 tys. Za to podzespoły a szczególnie blacharka to katastrofa. Proponuję tylko pewne, zadbane i niewyjeżdżone egzemplarze. I trzeba pamiętać że nie istnieją oleje long life trzeba zmieniać olej co 10 tys- chytry 2 razy traci.
Wrażenia
5,0
Silnik
drobne wycieki przy zaworze EGR
nierówna praca przy złym paliwie
5,0
Skrzynia biegów
bez zarzutu
5,0
Układ jezdny
bez zarzutu
Komfort
3,0
Widoczność
drewnowóz
3,0
Ergonomia
kierownica na miejscu, reszta też
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to nie jest samochód na wakacyjne wyjazdy
2,0
Wyciszenie
jak to TDI
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do zniesienia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]