Silnik
: Naprawdę całe auto pozytywnie zaskakuje szczególnie biorąc pod uwagę niezbyt ciekawy wygląd. Jednak silnik to zdecydowanie najlepsza część auta. Kto nie wierzy niech się umówi na jazde próbną.
5,0
Całokształt
Naprawdę jestem zadowolony. Nigdy nie lubiłem niemieckich aut ale golf szczególnie z tym znakomitym silnikiem jest niesamowity. Może nie jest piękny ale nic nie zastąpi tego uczucia przy przyspieszaniu. Kierowcy większych i mocniejszych samochodów (tu decyduje duży moment i to dostępny 2 razy dłużej niż w dieslach) są bardzo zdziwieni.
Proszę zauważyć że ogólnie Golf V ma tu średnie opinie. Ponad 20% pisze że już by go nie kupiło ale wszystkie wpisy dot silników TSI w sumie ok 17 są pozytywne i 100 % z nich kupiłoby ten samochód jeszcze raz. Widać tu jak ważny jest silnik w aucie.
Dodam że zawsze kochałem auta japońskie i to się nie zmieniło. Dalej marzę o Legacy z nowym dieslem ale musiałbym dołożyć ze 35 tys. a to dla mnie za dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
To najlepszy element tego samochodu. Niesamowicie elastyczny. Bardzo cichy i aksamitnie pracujący. Nie do wiary że taki mały i niedrogi silnik może dawać taką frajdę z jazdy. 98% samochodów na drodze nie ma szans. Wczoraj mnie "połknął" gość w nowym Audi A6 3,0 TDI ale to już inna bajka.
Do dzisiaj jestem w szoku jak szybko mi odjechał, jednak to nie zmienia mojej oceny silnika TSI. Jest ZNAKOMITY !!!
5,0
Skrzynia biegów
Naprawdę dobrze. Jest bardzo precyzyjna. Co prawda biegi wchodzą z lekkim oporem ale mnie to odpowiada. No i ten 6 bieg. Poezja ! Od 90 km/h można z szóstki dynamicznie przyspieszać, ale to bardziej zasługa genialnego silnika
4,0
Układ jezdny
Chyba najlepszy w klasie. Honda civic podskakuje bo ma belkę skrętna z tyłu. Inne w klasie też są gorsze może z wyjątkiem focusa ale ford nie ma takich silników.
Komfort
4,0
Widoczność
jak to w kombi.
5,0
Ergonomia
VW to VW. Nie zachwyca wyglądem ale instrukcji w ogóle nie trzeba. Cały czas mnie zaskakuje drobiazgami. Np pozostawienie kierunkowskazu włączonego w lewo powoduje palenie sie lewych świateł postojowych z przodu i z tylu. Oczywiście samochód informuje o tym kierowcę sygnałem gdyby ten przypadkowo zostawił włączony migacz. Mnie się to właśnie przytrafiło i w ten sposób to odkryłem. Takich drobiazgów świadczących o niezwykłej dbałości o szczegóły jest mnóstwo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Bardzo szybko się nagrzewa a półautomatyczna klima działa znakomicie. Nie ma się nad czym rozpisywać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę to jest świetnie. Z przodu ogrom miejsca a z tyłu chyba 3 miejsce w klasie po parze koreańców którzy maja większy rozstaw osi.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze. Silnika wprawdzie nie słychać ale szum opon jest zauważalny, ale w końcu to nie klasa średnia więc i na wygłuszeniu trochę oszczędzili.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych osiągach jest dobrze. Pali mniej niż zwykłe 1.6 bez turbo o podobnej mocy ale osiągach już nie.
4,0
Stosunek jakość/cena
No tu też źle nie jest. To jeden z najtańszych samochodów na rynku. Kupiłem rocznik 2007 za 63 tys. z bardzo bogatym wyposażeniem. No i kombi też jest droższe od hatcha.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 10 tys. przejechane więc za wcześnie. Słyszałem że VW jetta i mój Kombi (to prawie to samo) tzn te modele robione w Meksyku są bardziej niezawodne niż robione w Niemczech. Zobaczymy czy to prawda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]