Silnik
: Silnik jest nejlepszy. Niesamowity. Zawieszenie też jest znakomite.
5,0
Całokształt
Na razie wrażenia są niesamowite. Prowadzenie auta jest niewiarygodne.
Zawsze byłem fanem Japońców i nigdy bym nie poszedł do salonu VW gdyby japce robili w tej klasie kombi. Teraz nie żałuję bo już po pierwszej jeździe próbnej golfem z tym silnikiem byłem zachwycony. Stylistyka może nie powala na kolana ale w tej klasie to nie ważna. Kompakt kombi ma być w miarę niedrogi, bezpieczny, ekonomiczny, niezawodny i funkcjonalny. Jeżeli przy okazji jest ładny to dobrze ale niekoniecznie. Obiektywnie golf variant nie jest ani ładny ani brzydki ale to naprawdę kawał samochodu. We wnętrzu wszyscy czuja się znakomicie zarówno kierowca jak i pasażerowie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomity silnik. Wysoki moment obrotowy (jak na benzynę) 200 Nm to dużo i to dostępne w zakresie od 1,5 - 4 tys obrotów. Auto przyspiesza płynnie bez względu na bieg. Bardzo dobra kultura pracy szczególnie jak zaskakuje turbina.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie bomba. 6 biegowa bardzo precyzyjna. Biegi nie wchodzą lekko ale naprawdę jest świetnie zestrojona. No i ten 6 bieg. Ciągnie od 85-90 km/h aż do .... jeszcze nie wiem bo narazie nie było okazji jechać powyżej 140 km/h.
5,0
Układ jezdny
Tu też rewelacja. Nie za sztywny ale pełna kontrola nad autem. Idealny kompromis. Jeździłem innymi kompaktami w wersji kombi i golf zdecydowanie wygrywa. Astra też jest niezła ale trochę gorsza bo ma belkę skrętną z tyłu. Megane to tragedia a kia cee'd sztywna ale bardzo głośne zawieszenie. Focus zaś prowadzi sie dobrze ale chyba nie lepiej.
Prowadząc golfa ma sie wrażenie że waży z 2 tony i jest naprawdę przyklejony do jezdni.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w kombi. Nie jest źle ale chyba zainwestuję w czujniki parkowania z tyłu.
5,0
Ergonomia
Może sie komuś wnętrze nie podobać ale po 2 minutach wszystko wiadomo bez instrukcji obsługi.
Poza tym zakres regulacji fotela i kierownicy niesamowity. Każdy się dopasuje chyba że jest 200 kilogramowym Amerykaninem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Półautomatycznu climatic. Narazie nie miałem okazji sprawdzić ale ogrzewanie bardzo wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu tez doskonale. Pod względem przestrzeni nie ustępuje moim zdaniem passatowi.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. Jest naprawdę cicho. Może to zasługa silnika który przy 130 km/h i wrzuceniu 6 biegi kreci sie w okolicach 2,5 tys obrotów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze za wcześnie ale pali mniej o ok. 1 l niż porównywalne 1,6 u konkurencji przy nieporównywalnych osiągach. 9,7 do setki !!! ale jeszcze większa przepaść jest w elastyczności. Naprawdę robi wrażenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem rocznik 2007 z 7 tys upustem, radiem, dywanikami, matą do bagażnika, lakierem metalic i alarmem. Więcej mi nie trzeba.
Wbrew pozorom konkurencja nie jest specjalnie tańsza.
Trudno tu porównywać bo inni nie mają odpowiednika silnika TSI ale nawet jak porównać ceny wersji 1,6 to i tak jest dobrze.
Nie czytajcie cenników w internecie tylko zapytajcie w salonie. Poza tym VW ma pakiety wyposażenia w atrakcyjnych cenach.
Sam byłem zaskoczony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowe auto więc jeszcze za wcześnie oceniać
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]