Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

Radek, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Spalanie, przyspieszenie, ładowność. Jedyną uciążliwą rzeczą w tym samochodzie jest głośny silnik, ale z tym musi się liczyć każdy kto kupuje diesla. Chociaż nie jestem znawcą i nie jeździłem w życiu tysiącem samochodów, z czystym sumieniem mogę polecić ten model każdemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : 10 lat i ślady pojawiającej się korozji przy nadkolu to wynik delikatnie mówiąc mierny
4,0
Całokształt
Na tle konkurencji Golf może nie zachwyca wizualnie (dzięki czemu z drugiej strony moim zdaniem nie starzeje się jak np. Renault czy Mazda, ale to już kwestia gustu), ale technicznie to po prostu świetne auto dla każdego na każde warunki
Wrażenia
4,0
Silnik
Pomimo licznych legend jakimi owiany jest 2.0 TDI, mój o dziwo sprawował się bez najmniejszych zarzutów, a dopiero po sprzedaży dowiedziałem się, że przebieg samochodu był o 100 tys wyższy...
4,0
Skrzynia biegów
Działa bez większych zarzutów, chociaż szczerze mówiąc nie mam większego porównania, Golf był moim pierwszym autem i jednocześnie jedynym z manualną skrzynią biegów
3,0
Układ jezdny
Mi osobiście przeszkadzało elektryczne wspomaganie kierownicy, co w mieście, przy manewrowaniu może być błogosławieństwem, na trasie przy wyższych prędkościach staje się uciążliwe, chociaż może to moje zboczenie, porównanie mam tylko z BMW E90 i Mercedesem W211
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu dobrze, na boki- średnio.
5,0
Ergonomia
Po prostu wszystko jest na swoim miejscu, czyli dokładnie tam, gdzie się tego spodziewa kierowca
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedna z głównych wad mojego egzemplarza. W lecie trzeba było czekać około 5-10 minut aż klimatyzacja zacznie w końcu działać tak jak powinna, w zimie podobnie rzecz się miała z ogrzewaniem. Parujące szyby często potrafiły niestety uprzykrzyć jazdę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu nigdy nie skarżyli się na brak miejsca, wprost przeciwnie, ze zdziwieniem stwierdzali, że w teoretycznie większych samochodach komfort jazdy z tyłu jest zdecydowanie niższy, z przodu mogłoby być lepiej, ale w końcu to nie limuzyna tylko małe kompaktowe auto
2,0
Wyciszenie
Kolejne spore rozczarowanie, ale i w tym przypadku może to być tylko zbyt wysoko postawiona z mojej strony poprzeczka. Samochód był głośny, ale to w końcu diesel.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wizyty w warsztacie niestety częste (raz na pół roku trzeba się liczyć z wydatkiem 500-800 zł), ale samochód nadrabia to z nawiązką kosztem części, dostępną masą zamienników i co najważniejsze, spalaniem
5,0
Stosunek jakość/cena
W swojej kategorii cenowej (15-20 tys. zł) nie widzę żadnego godnego przeciwnika
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza częściami użytkowymi jak klocki, tarcze, amortyzatory, które zresztą starałem się wymieniać zanim się zużyły do końca, żadnych większych usterek nie zanotowałem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
"dwumasa" odmówiła posłuszeństwa, jednak dziś już wiem, że nie przy 210.000 km jak sądziłem, a przy około 300.000, co moim zdaniem należałoby uznać za wynik co najmniej dobry, jednak znacznie wcześniej (ok. 260.000 km) miałem problemy z pompą oleju, pomimo stosunkowo niskich kosztów naprawy, uważam że jakiekolwiek większe wydatki przed 300.000 to porażka producenta

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback