Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

Th_Cr, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i bardzo niskie spalanie jak na 140 KM
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonałe osiągi, a przy tym stosunkowo niewielkie zużycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, jedyny mankament, że po przy ok. 100 k km, trzeba było wymienić sam mechanizm pracy lewarka, koszt ok. niecałe 200,00 zł
4,0
Układ jezdny
Nie jest to lider w klasie, wcześniejszy Focus zachowywał się nieco lepiej. Trzeba się przyzwyczaić do specyficznie działającego układu kierowniczego, cecha ogólna wszystkich VW.
Komfort
4,0
Widoczność
ok, bardzo duży tylny słupek ogranicza widoczność np podczas skręcania w prawo i przecinania ścieżki rowerowej bądź, przejścia dla pieszych.
5,0
Ergonomia
Jeżeli chodzi o klasę kompakt to zdecydowania najwyższa półka. Każdy element działa jak należy, bardzo dobra jakość wykończenia. Drobny szczegół, który dla osób palących może okazać się istotny, w trakcie jazdy w deszczu, delikatne otwarcie szyby, powoduje zalewanie panelu do sterowania szybami i lusterkami, ponieważ nad nimi na karoserii gromadzą się krople, które raz po raz spadają właśnie w to miejsce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, szybkość nagrzewania w zimie w porównaniu do innych samochodów jakimi jeździłem dużo lepsza. Sposób schładzania wnętrza też jest ok. wydajność odpowiednia, a przede wszystkim nie ma wrażenia, że zimne powietrze dmucha prosto w twarz. Mój Golf wyposażony jest w tzw. półautomatyczną klimatyzację Climatic, można mieć drobne zastrzeżenia co gwałtowności dochodzenie do ustawianej temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno dla osób siedzących na przednich fotelach jaki z tyłu. Negatywnym skutkiem jest zmniejszenie przestrzeni bagażowej. W litrach wszystko zdaje się być ok, jednak bagażnik jest jakby zbyt krótki.
5,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla, naprawdę ok. Do 150 km/h jest naprawdę przyjemnie. Przy dynamicznej jeździe, nie przekraczając obrotów silnika nielubianych przez diesle do środka dobiega miły dźwięk silnika, zachęcający do przyspieszania, choć oczywiście wprawne ucho bez trudu rozpozna, że mamy do czynienia z silnikiem o zapłonie samoczynnym.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj duże zaskoczenie, przy dość dynamicznej jeździe w mieście ok. 7,5 l/100 km. Na trasie przy starannej ekonomicznej jeździe udaje się zejść poniżej 5 l/100 km, a rekordowo udało mi się, że do 4,5 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie z takich elementów, aż ciężko sobie coś przypomnieć. Wymiana mechanizmu pracy lewarka skrzyni biegów 150 zł. Wada prawie wszystkich samochód z grupy VW, a która na 100% dotyczy Golfów oraz Octavi to zbyt twarda uszczelka tylnych drzwi, która nie smarowa ściera lakier, a w konsekwencji prowadzi do korozji, w porę zauważone łatwe do naprawienia. Golf pochodzi z końca produkcji, kiedy VW dawał dość duże promocje , między innym felgi aluminiowe, które niestety były bardzo miękkie. Po 70 k km wymienione, niestety do wymiany były także dwa łóżyska.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza usterka to wymiana koła dwumasowego, przy ok. 50 k km, naprawa wymieniona na gwarancji, w dużym stopniu spowodowana poprzez dynamiczną jazdę po mieście.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback