Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

adik, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : niektóre plastiki deski rozdzielczej trzeszczą
5,0
Całokształt
Samochód udany prawie pod każdym względem. Jest oszczędny, bardzo dynamiczny, szybki i komfortowy. Najważniejsza dla każdego kierowcy jest chyba satysfakcja z posiadania i prowadzenia wymarzonego auta. Dla mnie tą stysfakcją jest golf. Myślę, że to się nie zmieni a golf posłuży mi jeszcze przez parę lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, ciągnie praktycznie od samego dołu na każdym biegu (nawet na 6-tym). Trochę klekocze, ale to mi nie przeszkadza. W trakcie jazdy jest względnie cicho. Przy szybkości ok. 140 km/h bardziej słychać szum wiatru niż silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i lekko.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy mimo kół o rozmiarze 205/55/R16. Zawieszenie cichutkie i dobrze zestrojone, choć wydaje mi się, że opel astra II którego miałem parę lat temu miał bardziej sportowe zawieszenie (pewniej prowadził się w zakrętach, ale był za to \"twardszy\" i mniej komfortowy). Prowadząc golfa czuje się jego masę (ok. 1400 kg) i to że pewnie \"siedzi\" na kołach.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby są dosyć duże, nie ma problemu. Z tyłu mam czujniki parkowania, które ułatwiają życie kierowcy.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i bardzo prosto zaprojektowane nawet obsługa komputera pokładowego, ponadto pokrętła do regulacji np. foteli lekko się obracają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klimatyzacja bardzo wydajna, a zimą szybko mażna nagrzać w środku. Dla mnie ważną rzeczą jest to, że nie parują w tym aucie szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę to wśrodku jest miejsca pod dostatkiem szczególnie na tylnej kanapie np. porównując do golfa IV.
4,0
Wyciszenie
Jak pisałem wyżej może być.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na niskim poziomie jak na swoje osiągi, wszystko zależy od techniki jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena w salonie za nowy samochód (wersja UNITED - bogato wyposażona)była wysoka. W Niemczech kosztowała ok. 23 000 euro, na rynku polskim najprawdopodobniej nie była oferowana. Sprowadzenie tego auta z Niemiec kształtowało się w granicach ceny nowego kompaktu w Polsce z najsłabszym silnikiem benzynowym w podstawowej wersji. Myślę, że stosunek ceny do jakości i wyposażenia można uznać za b. dobry. Jestem zadowolony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez awarii. Samochodem kupiłem jako używany parę miesięcy temu i przejechałem dotychczas 5 000 km (na liczniku obecnie 46 000 km). Jedyną wadą są nie najlepszej jakości plastiki otaczające radio, które czasami trzeszczą. VW powinien się wstydzić i uczyć np. od fiata jak można dobrać materiały by nie trzeszczały. W grande punto czy oplu które miałem przedtem nie trzeszczało nic, w oplu nawet przy przebiegu 150 000 km. Gdzie ta niemiecka solidność, która zawsze była wizytówką firmy VW. Kiepskiej jakości dźwięk oryginalnego radia (RCD 300). Wymieniłem już głośniki w drzwiach i jest o wiele lepiej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback