Układ hamulcowy
: Wiele razy myślałem że siedze już komuś w tyle a tu zatrzymuje się 3-4 cm od zderzaka. Poza tym miło zaskakuje niska awaryjność elektryki poza często przepalającymi się żarówkami
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Turbina powyżej 150tys
Zawieszenie
: Tuleje wahaczy przód
4,0
Całokształt
Jeśli chodzi o mój konkretny egzemplarz nie mogę bardzo narzekać. Zrobiłem tym autem już 65 tys i nigdy nie miałem żadnych problemów poza turbiną. Ale raczej dbam o auto, nie katuje obrotami, jeżdżę normalnie wykorzystując moc 140 koni
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie podobno awaryjna jednostka 2.0 TDI. U mnie brak większych kłopotów może poza awarią turbiny ale według mnie to normalne przy tym przebiegu. Zaznaczam że jestem drugim użytkownikiem i nie wiem jak poprzednik dbał lub nie o auto. Silnik bardzo elastyczny, czuć moc no i pali sporo w porównaniu do 1.9 tdi, miasto 8,2/trasa 6,3/średnio 7,3. Ale za te osiągi to wcale mi nie przeszkadza. Albo się oszczędza albo się jeździ.
4,0
Skrzynia biegów
Jestem raczej zadowolony. Szósty bieg powyżej 130km/h ma sens
3,0
Układ jezdny
Nie podoba mi się zbyt sprężystość tego zawieszenia. Wolałbym bardziej komfortowe zawieszenie. Mimo to uważam że jest całkiem całkiem z lekkim sportowym twardym zacięciem. Ale przy 3-4 tys mies. może dokuczyć w kręgosłup
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność na 4, jedyne co mi przeszkadza to przedni słupek czasem może przysłonić pieszego, ale to raczej z pośpiechu mi się zdarzało- trzeba uważać na ten element
5,0
Ergonomia
To za co lubię mojego golfa i za co przypadł mi do gustu to właśnie ergonomia i jakość wykończenia, kilka całkiem praktycznych schowków, intuicyjna obsługa wielu opcji, no może poza obsługą fabrycznej nawigacji. Ogólnie radio z duża navi w tym modelu to kompletna porażka i szkoda w ogóle zwracać na to uwagę przy kupnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam się do czego przyczepić może poza głośnym nawiewem na tzw. czwórce w klimatronicu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O.K. choć nie polecam dla 4 osobowej rodziny, bo sam zmieniam to auto z powodu powiększenia rodziny
4,0
Wyciszenie
Daje rade
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo już pisałem przy silniku, jeżeli chodzi o naprawy i serwis to nie korzystam z autoryzowanych. Koszt przez 2 lata poza naprawą turbiny(2 tys.) to oleje i filtry. Polecam raczej wymianę oleju co 10tys. ze względu na turbinę
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę że ceny V generacji spadły po wejściu VI stosunek jakość/cena oceniam na dobry
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza żarówkami nie mogę się do niczego przyczepić tak naprawdę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria turbiny przy 155000 to raczej żadna niespodzianka choć kieszeń boli, zaznaczam że jestem 2 właścicielem
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]