Inne
: Muszę przyznać że mimo wzrostu mogę zająć dość wygodną pozycję za kierownicą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wymiana turbiny przy 54000km.
Zawieszenie
: Wymiana wachaczy przednich przy 60000km.
3,0
Całokształt
Jestem rozczarowany, znajomi namawiali i mówli że kupuję niezawodność a auto jest dużo gorsze niż moje poprzednie Renault Megane z 2001r.
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0 TDI jest o niebo lepszy od starszego 1.9 ale daleko mu jeszcze do HDI o multijet nie wspominając.
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemów.
3,0
Układ jezdny
Może być ale np. Focus II jest dużo lepszy pod tym względem. Lepiej także jeździło mi się Megane II i Peugeotem 307.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok. Do tyłu trochę kiepska ale większość nowych aut tak ma.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze z tyłu tragedia.
1,0
Wyciszenie
Nawet auta niższej klasy jak Clio czy 207 są dużo lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest w normie, ok 6l na trasie i 7,5-8 w mieście. Natomiast ceny przeglądów, napraw i części są bardzo wysokie, poprzednio miałem Megane z 2001 roku i ceny w ASO były zdecydowanie niższe.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niestety auto jest drogie a jakość kiepska.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W porównaniu do Megane jest bardzo źle, zawiodłem się całkowicie. Elektronika i elektryka to chyba najsłabszy punkt tego auta. Wymieniałem już podnośnik szyby, silnik wycieraczki tylnej, wentylator chłodnicy, sterownik klimatyzacji, naprawiane było firmowe radio, zepsuła się regulacja w jednym z reflektorów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie stanęło na trasie dlatego nie daję 1. Do tej pory wymieniono wachacze z przodu, na gwarancji wymianiali turbine. Kilka razy samochód przechodził w tryb awaryjny, skutkuje to ograniczeniem mocy (nie można przekroczyć 3000rpm), prawdopodobnie trzeba będzie wymienić wtryski.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]