Harmonijna praca w szerokim zakresie obrotów. Brak mocy na niskich obrotach (przy ruszaniu) znacznie mniej odczuwalny niż w innych silnikach TD. (w Mondeo TDCI przy ruszaniu trzeba duzo bardziej uwazac zeby silnik nie zgasl) Silnik glosniejszy nie commonrail-e, ale nie jest to halas nie przyjemny.
5,0
Skrzynia biegów
Sześć, bardzo ładnie wchodzących biegów. Szóstka mogłaby bardziej obniżać obroty silnika.
N.B. Czy zwrocil ktos uwagę, że na obrotomierz jest doskonale zgrany z predkościomierzem? Jedna podziałka na obrotomierzu (200 obrotów), to jedna na prędkościomierzu (5 km/h).
4,0
Układ jezdny
Przy poważnych wertepach odczuwam momentami brak panowania nad kołami. W Focusie tego nie było.
Komfort
4,0
Widoczność
Mozna miec pretensje o złą widocznośćdo tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, chociaż przycisk ryglowania drzwi trafniej umieszczono w Oktavii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam Climatica i w zupełności mi wystarcza. Ustawienie 22C jest zawsze odpowiednie poza okresami mocnego operowania słońca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli ktoś szuka naprawdę dużego bagażnika to za te pieniądze może mieć znacznie więcej. (Mondeo, Oktavia)
4,0
Wyciszenie
Przy przyśpieszaniu dość wyraźnie słychać silnik. Przy wyższych pędkościach cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Być może miałem za wysokie oczekiwania odnośnie niskiego zużycia paliwa. Średnio w różnych warunkach 5,7l/100km. Przy szybkiej jeździe mogłoby być mniej. Jadąc stale w okolicach 190 km/h pali ok 8l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu z cenową konkurencją widać tu dbałość o detale i dopracowanie szczegółów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna uwaga po 13 tys. km. - Drżenie tapicerki w drzwiach kierowcy przy głośniejszym słuchaniu muzyki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]