To już nie jest niezawodny samochód. Moj to Anglik z oryginalnym potwierdzonym przebiegiem 85tys mil. Myślałem że będzie auto na lata a tu kicha. Motor zdrowy, ale buda to tragedia. Rdza wszedzi
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu komentować. Wszyscy wiedzą jakie ma bolączki i co że jest ogólnie dobry
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia daje komfort przy większych prędkościach.
4,0
Układ jezdny
Miałem przez chwilę Renault i jazda golfem jest o niebo lepsza. Czuję się że auto sucha kierowcy, skręcanie jest precyzyjne i przyjemne. Dosyć trwałe elementy i w miarę wygodne o jak na auto tej klasy.
2,0
Karoseria
Jestem zawiedziony zabezpieczeniem antykorozyjnym albo raczej, błędami fabrycznymi bo to przez nie powstały ogniska korozji. Jak np błotniki na górze przez wygłuszenie po wewnętrznej stronie ruda się zagnieździła. Tak samo przy chlapaczach które gromadzą syf i rozpoczynają ucztę. Jak się w porę nie zabezpieczy to przejdzie na próg drzwi itd. Klamka klapy bagaznika, rdza w jej okręgu spowodowana brakiem odpływu zbierającej się w przetłoczeniu wody. No i ogólnie mały odprysk i zaraz się robi rudy. Myślę że ocynku poskapili także. No i jeszcze rozwarstwiajace się drzwi. Myślę że takie wtopy nie przystaja VW. Zapomnialem wspomnieć o koszmarnych lampach które wyglądają po paru latach jak wyciągnięte z dna oceanu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam nic do dodania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką bez zbędnego bałaganu.
Sporo schowków. Fajny podłokietnik regulowany na długość. Normalny ręczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze. Klimatyzowany schowek i podłokietnik no i nawiew z tylu. Daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z tyłu. Sprawia wrażenie przestronności nie.czuje się ściśnięty
4,0
Wyciszenie
Nie jest głośno ale nie jest też cicho. Ale jak na diesla to przyzwoicie. Z resztą lubię klekot TDI na pompowyryskach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci cenowo jak audi. Więc nie aż tak tanio. Za to nadrabia bezawaryjnością jeśli się dobrze użytkuje i dba, no i spalanie też oki. Standard.
2,0
Stosunek jakość/cena
No tutaj tak jednak jakość nie.adekwatna do ceny głównie przez problemy z elektryka i korozją. Mogło być lepiej. Dużo trzeba włożyć pracy żeby ten samochód jakoś wyglądał i funkcjonowal.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo dupereli. Zamki się psuja, kable słabe, przecierają gdzie niegdzie, wycieraczki się psuja, silniczki głównie ale nie tylko. Psuja się szyby dodatkowo usterki typowe dla diesli czyli zapchane egry, lejące wtryski, świszczące lub zamulone turbo itd. Klimatyzacja żądko w którym jest sprawna. Woim zdechła i nie chce mi się w to zagłębiać. Rozrusznik jak słabo kręci to auto nie pali na Ciepłym silniku! Bardzo częstą przypadłość i wiele ludzi wymienia podzespoły a winny jest rozrusznik bardzo często.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma zbyt wielu. Jest mnóstwo drobnych które wkurzają ale auto jest ciężko popsuć na tyle żeby stanąć w trasie i bulic tysiące za naprawy. Wiadomo że jest dwu masowe sprzęgło ale to już praktycznie w każdym dieslu tak samo jak DPF. W moim akurat nie ma
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]