Generalnie golf V generacji to solidne auto, które śmiało mogę polecić. Silnik 1,9 TDI to duża zaleta tego samochodu - jest oszczędny i bezawaryjny a przy tym charakteryzuje się całkiem niezłą dynamiką i elastycznością. Wnętrze może nie powala na kolana stylistyką ale jest wykonane z dobrej jakości materiałów i mimo upływu lat w środku nic "nie puka, nic nie stuka:)". Co do wyglądu to oczywiście zależy co się komu podoba ale wg. mnie piątka ze wszystkich generacji jest chyba najładniejsza. Blacha ocynkowana i umnie w 10-letnim aucie zero problemów ze rdzą. Oczywiście jak ktoś planuje zakup używanego - to tak jak wszędzie - warto zapłacić więcej ale kupić bezwypadkowy, niemalowany, zadbany egzemplarz. Warto też sprawdzić turbinę czy jest w dobrym stanie. Na rynku jest dużo egzemplarzy Ja zanim znalazłem swój egzemplarz obejrzałem chyba z 10 innych. Ale jestem bardzo zadowolony. Właściwie nie wiem na co miałbym zmienić - na nowszy? Żeby się psuł? Aha warto poszukać wersji ze szkrzynią 6-cio biegową.
Wrażenia
4,0
Silnik
O silniku to można napisać, że to chyba największa zaleta tego samochodu. Jest elastyczny, oszczędny i co najważniejsze bezawaryjny. Oczywiście jeśli się się szanuje turbinę. Można napisać, że 105 KM jest wystarczająca ale oczywiście subiektywne odczucie. Moim zdaniem 105 KM to absolutne minimum dla tego auta. Silnik można jednak bezpiecznie "zchipować" i dodać 30 KM albo nawet i więcej. Szczerze - dla mnie 105 KM tio jednak ciut za mało.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna. Biegi wchodzą bez żadnych problemów. Jedyna wada to taka to że u mnie to skrzynia 5-cio biegowa. Lepsza bałaby by skrzynia 6-cio biegowa - jeszcze bardziej precyzyjna, krótsze skoki i lepsza dynamika. Miałem drobne problemy z samym lewarkiem o czym piszę w
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się stabilnie i pewnie przy czym ma dosyć komfortowe zawieszenie. Nie jest to GTI ale można nim całkiem szybko pośmigać po zakrętach:)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach dobra. Czasem przy manewrowaniu mogą jedynie przeszkadzać szerokie tylne słupki.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW - pozycja za kierownicą bardzo dobra, wszystkie przełączniki na desce rozdzielczej "na swoim miejscu".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby doskonale gdyby auto miało klimatyzację dwustrefową i automatyczną. Ale złego słowa nie powiem. klimatyzacja jest wydajna i mimo, iż auto ma już 10 lat układ jest bardzo szczelny a całość nie nastręcza problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę rozmiary auta to w środku jest dużo miejsca. Dla porównania więcej niż w audi a4 B6. Komfortowo podróżują w nim 4 osoby. Bagażnik czasem przydałby się większy.
4,0
Wyciszenie
O tym silniku piszę się, że jest głośny. Ale jak dla mnie to głośno robi się dopiero powyżej 140-150 km/h. Pewnie byłoby ciszej przy skrzyni 6-cio biegowej. Kolega, który jeździł focusem mkII 1.8 tdci, 3 lata młodszym od mojego golfa dziwił się nawet że u mnie jest tak cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Właściwie co tu pisać, jęli chodzi o ekonomikę to trudno znaleźć chyba lepsze auto. Mój golf ma 10 lat 200 tys. przebiegu i nic się nie psuje. Auto pali 5,3 l ON w trasie i 6,5 l w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy golf jest droższy od konkurencji. Można nawet powiedzieć, że kosztuje bardzo dużo. Używane modele też są droższe od konkurencji ale z czegoś to wynika. Auto jest na prawdę solidne i dobrze zrobione.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto się nie psuję i nie mam z nim problemów ale o dwóch rzeczach muszę napisać. Materiały w środku są dobrej jakości ale u mnie pewnego dnia odpadła nakładka na lewarku skrzyni biegów - taka na czubku lewarka ze schematem poszczególnych biegów. druga rzecz to szwankuje mi tempomat - raz działa, a raz nie działa - jeszcze nie ustaliłem co to jest.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu nic nie napiszę, bo właściwie nie ma o czym.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]