Silnik
: Silnik zaskoczył mnie bardzo, bo nie spodziewałem się, że 105 KM tak dobrze się spisuje w tym samochodzie, poza tym prowadzenie!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: żarówki często się palą
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, szczególnie na dłuższych trasach, daje dużo przyjemności z jazdy, jest wygodny i świetnie się prowadzi. 105 TDI radzi sobie bez problemów z tym samochodem. Bardzo ważna jest przeszłość tego modelu, więc przed zakupem warto sprawdzić możliwie jak najlepiej.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jak na 105 KM zaskoczył mnie bardzo mile. Przyspieszenie wg producenta to 11 sekund, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Ponadto jest bardzo elastyczny i dobrze przyspiesza np. od 80 km/h czy od 120 km/h, nie stanowi to dla niego większego problemu. Jak do tej pory jedyny problem z silnikiem jest jego głośna praca.. oczywiście nie jest tak głośno jak w starszych modelach na pompie, ale mogłoby być troszkę ciszej. Ale ten typ tak ma, choć np przy prędkości 120 km/h jest bardzo cicho. Zależy jak kto na to wszystko patrzy.
4,0
Skrzynia biegów
W moim Golfie jest 6 biegowa manualna skrzynia biegów. Nie ma z nią żadnych problemów. Biegi wchodzą gładko i precyzyjnie. Poza tym ma bardzo dobrze zestrojone przełożenia co pozwala na dynamiczną jazdę. Na 6 biegu już od 2000 obrotów na minutę można bez trudu wyprzedzać inne pojazdy i nie czuć, że samochód ma ciężko. W tych modelach trzeba liczyć się z wymianą koła dwumasowego przeważnie do 150000 km, u mnie jest prawie 170000 i jest ok czasem da o sobie znać ale pewnie jeszcze parę tysięcy kilometrów minie zanim będzię dokuczać.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, doskonale wybiera nierówności na naszych drogach. Prowadzi się pewnie i bardzo łatwo. Charakterystyka jazdy podobna do większości VW Golf, sztywna i zwarta konstrukcja. Wielowahaczowe zawieszenie pozwala na pewną jazdę w zakrętach. Układ kierowniczy też jest bardzo precyzyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń. Duże lusterka boczne, ponadto podczas cofania prawe lusterko zmienia położenie i ułatwia parkowanie równoległe. Polecam bardzo czujniki parkowania, mam zamontowane z tyłu i jest to bardzo wygodne rozwiązanie. Trzeba tylko uważać jak wsiądziemy później do samochodu, który nie ma takich czujników :)
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak to w Volkswagenie, wszystko na swoim miejscu, intuicyjna obsługa radia i wentylacji. Bardzo wygodne fotele, dobrze trzymające w zakrętach. Liczba schowków i miejsc na napije również wystarczająca, 4 schowki z przodu, plus możliwość umieszczenia dwóch butelek w drzwiach przednich nawet 2 litrowe, z tyłu uchwyt na napoje za podłokietnikiem i chyba też miejsca na butelki w drzwiach ale muszę zerknąć dla pewności :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, przy temp -25 wchodzisz do samochodu, włączasz podgrzewane fotele i od razu grzeje w pupę i plecy, następnie po kilku minutach robi się ciepło w całym samochodzie. Ogólnie ogrzewanie bardzo wydajne. Z klimatyzacją też jest dobrze, jest wydajna i nawet w Chorwacji sprawdzała się bez zastrzeżeń, do tego klimatyzowany schowek, nawiewy na pasażerów z tyły, same plusy. Fajną rzeczą jest też dwustrefowa klimatyzacja, często z tego korzystam bo mi zawsze jest goręcej niż pasażerowi z boku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jak na tę klasę samochodu również wystarczająco. Mam 190 cm wzrostu i za mną swobodnie może usiąść dorosła osoba. Regulacja foteli w dwóch płaszczyznach pozwala dopasować idealnie pozycję za kierownicą. Boczny fotel podobnie. Z tyłu też bardzo wygodna pozycja, twarda i prosta kanapa sprawdza się w długich trasach. Wiadomo, że najlepiej podróżuje się takim samochodem w 4 osoby ale i 5 osób może pojechać. W moim modelu jest też mocowanie IsoFix (nie wiem jak to się pisze) chodzi o łatwe i szybkie mocowanie fotelika dla dziecka z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Tutaj jest różnie, bo ogólnie samochód jest wyciszony dobrze biorąc pod uwagę szum powietrza, opon, czy podczas opadów deszczy, niestety trochę mógłby ciszej pracować silnik, szczególnie jak jest nierozgrzany, no ale do jest Diesel więc trzeba się przyzwyczaić. Nie chcę nikogo zrazić, bo nie jest to uciążliwy hałas i można bez trudu jeździć w dalekie trasy, no ale jakieś wady musi mieć :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa można osiągnąć takie jak zapowiada producent, tylko wiąże się to z bardzo ostrożną jazdą max 90km/h niezbyt częste wyprzedzanie itp. Mnie to nie kręci. Przy normalnej jeździe na trasie tj. 110-120 km/h spalanie wynosi 5.6 z klimą 5.8 jeżdżę na tej trasie bardzo często więc to są uśrednione wyniki. w mieście typu Warszawa, gdzie często się stoi na światłach i w korkach spalanie przekracza 7 litrów, czasem nawet dochodzi do 8litrów no ale wiadomo jak jest w dużych miastach. Na trasie w max zapakowanym samochodzie na autostradzie przy 140km/h spalanie oscyluje 6.1-6.3 więc OK. Do tej pory wymieniłem w nim świece żarowe, bo dwie się spaliły i był problem w zimie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość do ceny jest odpowiednia, oczywiście zawsze mogłoby być taniej ale co zrobić. Wykonanie samochodu jest ogólnie bardzo dobre, szczególnie zawieszenie i prowadzenie, wiadomo, że nie będzie to tak wytrwały egzemplarz jak starsze modele VW ale takie już czasy, nawet Mercedes przyznaje, że jego samochody już nie są takie jak dawniej :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co mnie denerwuje, to żarówki, w ciągu roku dwa razy wymieniałem z przodu i raz z tyłu, poza tym wiem, że kiedyś miał wymieniany jakiś sterownik od nawiewów, bo sprzedawca miał na to rachunki i dał mi też zepsuty nie wiem po co :) Muszę też przyznać, że coś mi się dzieje z tempomatem, z tego co mówi mechanik to manetka lewa jest do wymiany, koszt ok 300zł nowa z ASO.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek jeszcze nie miałem, jedynie świece żarowe, dwie padły i w zimę był problem z odpalaniem, po wymianie - jak nowy. No i czuję, że niedługo koło dwumasowe, bo czasami zadrży przy ruszaniu, no ale z tym się liczyłem, że to kiedyś trzeba wymienić. Oby tylko to :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]