Silnik
: TDI 105 ale wydaje się że jest o wiele mocniejszy.
5,0
Całokształt
Auto robi dobre wrażenie. Jest przyjemne, dobrze zbudowane a w środku materiały są miłe w dotyku. Dla młodej rodzinki 2+1 idealnie. Trochę mały bagażnik ale to mały minus wobec reszty plusów. Czuć że auto jest solidne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wbrew wszystkim negatywnym opiniom (bo TDI to tylko na wieś itd) jest godny polecenia. Nie grzeszy kulturą pracy ale dobrze radzi sobie z masą auta. Wybór Golfa V z mniejszym silnikiem dla mnie to nie porozumienie bo autko jest ciężkie szczególnie w wersji Comfortline. Silnik lubi sobie wziąć olej 5W30 ale wpisane jest to w eksploatacje. Przy zakupie zwrócić uwagę aby nie miał filtra DPF.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów na prawdę dopracowana. Każdy bieg wchodzi płynnie z lekkim oporem. Nie ma zgrzytów a przełożenia dobrane są optymalnie. Pierwsze trzy standardowo w dieslach bardzo krótkie ale przy V biegu przy prędkości 100 km/h obroty to 2000 rpm, czyli maksymalny moment i niskie spalanie.
5,0
Układ jezdny
Mam bezpośrednie porównanie z Toyotą Auris. Golf na kapciach R16 205/55 trzyma się drogi idealnie. Mam opony Bridgestone Turanza i nawet przy ostrych zakrętach przy mokrej nawierzchni ESP nie załącza się. Trzeba uważać że diesel 1.9 to ciężki silnik i może na zakręcie lekko wynieść tył, przy ostrej jeździe oczywiście.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość wysoko i bardzo wygodnie ;-) ale boczne słupki przeszkadzają. Na plus przemawia to że do przedniej szyby daleko. Do tyłu średnio ale czujniki pomagają bardzo. Każdy kierowca z przeciętnymi zdolnościami zaparkuje bez obdzierania lakieru.
5,0
Ergonomia
No tu wzór. Idealny rozkład przycisków, wszystko na swoim miejscu. Bardzo wygodne sterowanie z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik jest na prawdę wygodny. Dobre jest to że po wejściu do rozgrzanego auta zimne powietrze nie jest kierowane bezpośrednio na kierowcę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę kompaktową jest dobrze. Z przodu w wersji comfortline super wygodne fotele z bardzo pomysłowym podłokietnikiem. Z tyłu nieco twardsze siedziska. Na minus... mały bagażnik dla mnie za mały.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre. Słychać silnik i te oryginalne pompowtryski ale cała reszta robi dobre wrażenie. Nic nie skrzypi, nie puka a zawieszenie radzi sobie z polskimi dziurami. Przy większych dziurach tłucze zawieszenie z tyłu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze ale bez rewelacji i nie ma co wierzyć w bajki o spalaniu rzędu 5 litrów na 100 km. Na co dzień 70% miasto spalanie koło 6,5 litra do 7 litrów przy duszeniu po mieście. Na trasie średnio koło 6 litrów. Można zejść poniżej ale wtedy obroty koło 1500 rpm i niezbyt to zdrowe dla układu przeniesienia napędu i koła dwumasowego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto kupić. Mam bezpośrednie porównanie z Toyota Auris i Golf mimo że nieco droższy to jest dużo lepszy. Jest dobrze zbudowany z dobrej jakości materiałów. Jeśli będzie mało awaryjny to auto jest strzałem w dziesiątkę w klasie C.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem nim koło 3600 km a auto ma 84000 km także i nic nie musiałem robić oprócz dolania 200ml oleju 5w30.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]