Zawieszenie
: Idealnie pokonuje się zakręty bez specjalnego zmniejszania prędkości, co na polskich drogach jest istotne.
5,0
Całokształt
Auto zarówno dla małej i średniej rodziny, komfortowe, oszczędne, przestronne, ogólnie same pozytywy, historie w stylu \"zawiodłem się na Volkswagenie\" są na pewno wyssane z palca, chyba z zazdrości, że takiego auta ktoś nie posiada.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kilka słów wstępu:
Wypowiedzi i komentarze o tym, że Volkswagen Golf jest autem kiepskim i ma dużo awarii i w ogóle same nie, to z pewnością wypowiedzi tych zazdrosnych osób, które nie mogą sobie pozwolić na kupno takiego auta i w ten sposób czy to chcą się pocieszyć, czy dowartościować jakoś, w każdym razie na pewno mijają się z prawdą i świadczą o kompleksach niektórych użytkowników aut innych marek.
Silnik pracuje wyśmienicie, jak to w każdym Volkswagenie, dobre osiągi, przyspieszenie i bezawaryjny. Olej nie wycieka i oczywiście silnik praktycznie nie zużywa oleju, po kilku tysiącach kilometrów śladowe ilości jedynie, ale to norma.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą łatwo i płynnie, w porównaniu do nowszych modeli innych marek jest nawet lepiej.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w Golfie V jest idealne, sztywne i jednocześnie elastyczne, zakręty pokonuje się z przyjemnością. Z przodu sztywne, twarde, a z tyłu wielowahaczowe, co pozwala idealnie pokonywać zakręty, i co ważne na polskich drogach jest to optymalne, ponadto zawieszenie bardzo wytrzymałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca, z tyłu podniesony tył zwiększa widoczność, okna dobrze rozmieszczone, słupki nie zasłaniają widoku.
5,0
Ergonomia
Samochód jest opływowy i dzięki temu pewnie ma całkiem dobre osiągi i dobry komfort jazdy, ale bez szkody dla przestrzeni pasażerów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód szybko się ogrzewa lub schładza w lecie, co jest wygodne i zwiększa bezpieczeństwo. Rano gdy wszystkie szyby są zaparowane, system wentylacji szybko sprawia dosłownie cuda, wszystkie szyby są w krótkim czasie czyste.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo zarówno z przodu, jak z tyłu, rodzina z dwójką dzieci spokojnie się zmieści, plus bagaże oczywiście, auto bardzo obszerne.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest zadowalające, co prawda przy prędkości powyżej 140 km/h jest trochę głośniej, ale bez przesady, ponadto po polskich drogach tak naprawdę taką prędkością rzadko się jeździ.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w Golfie jest wyśmienite, poza miastem do 110 km/h potrafi spalić 4,4 l co dla silnika 1,9 TDI i 105 KM jest nie do pobicia przez inne marki w tej klasie. W mieście potrafi spalić do 7,3 l, ale tylko przy jeździe na krótkich odcinkach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety auto nie jest tanie, ale warto wydać na początku więcej, żeby później nie dokładać przez długie lata, ponadto zawsze można sprzedać w korzystnej cenie takie auta, są cenione na rynku wtórnym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko standardowe wymiany klocków, żarówek czy filtrów i oleju, tylko jeździć, jeździć i delektować się jazdą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem, dla tych którzy wypisują niestworzone historie o poważnych usterkach, to albo mają bujną wyobraźnię, albo jeżdżą jak samochodem rajdowym lub ciężarowym czyli \"zarzynają\" auto i oczekują, że będzie ono w normalnym stanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]