Silnik
: Dynamika na niskich obrotach i niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: korozja na przednich błotnikach spowodowana gabkowym wspornikiem błotnika - najlepiej go od razu usunąć
Silnik
: wycierająca się szklanka popychacza pompy paliwa - wymiana co 30 tys.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik turbo, bezpośredni wtrysk. Minus to konieczność zalewania Pb 98 ( na 95 ecu obcina moc). Bardzo elastyczny - praktycznie brak turbo dziury. Zbiera się lepiej niż diesel- poniżej 2000obr. Na hamowni seria wyszła ponad 210KM po \"chipie\" 250KM. Z taką mocą na co dzień ciężko spotkać godnego rywala na ulicy.
Jedyne wady to konieczność wymiany popychacza wysokociśnieniowej pompy paliwa co ok 30tys. km. I co ok 80tys. rozciąga się łańcuszek napędzający wałek ssący - auto zaczyna klekotać jak stary diesel. Wymiana wraz z hydraulicznym napinaczem ok 1000zł.
Pasek napędzający drugi wałek niby co 180tys. ale lepiej co max 120 tys. koszt ok 2000zł. Poza tym silnik bajka.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę zbyt długie drogi lewarka - zwłaszcza z 2 na 3 ciężko jest szybko zmienić. Zestopniowanie ok.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie genialne.W wersji eu obniżone o 2cm w stosunku do innych wersji. Idealny kompromis między komfortem a sportem. Z tyłu brak belki - wielowahacz przez co auto klei się do drogi jak gokart. Ukł. kierowniczy bardzo precyzyjny ze zmienną siłą wspomagania.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam 3D więc widoczność idealna we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakta dużo miejsca na tylnej kanapie
4,0
Wyciszenie
nie jest to limuzyna ale jadac spokojnie nawet przy 180km/h jest w miarę cicho. Jak się depnie to bardzo słychać silnik. Ale to akurat dobrze - w końcu auto sportowe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
minimalne spalnie w trasie 7,2l - jazda autostradą non stop 120km/h. Przy bocznych drogach 60-80km/h rekord to 6,4l. Przy częstym wyprzedzaniu i prędkościach do 140km/h ok 9l. W mieście przeciętnie 10-11l ale jeżdżąc w miarę dynamicznie będzie to 12-13l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w miarę bezawaryjne auto. Ma kilka wad o których wiedzą wszyscy użytkownicy (polecam forum golfa V) ale odpukać brak niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 GTI 200KM 147kW
[l/100km]