Układ elektryczny
: Świetnie zrównoważony układ ładowania akumulatora.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie ma takich.
5,0
Całokształt
Diagnosta na przeglądzie jest bezrobotny. Nie ma się do czego czepić. Warto zapłacić więcej za takie auto, z pewnego pochodzenia niż kupić "pozornie" tańszą inną markę i mieć problemu. Warunek generalny dla całego auta. Nie dawać "grzebać" w swoim aucie mechanikom, którzy zakończyli edukację na poziomie przecinaka i wkrętaka. Nie ma fachowców od wszystkiego!
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna jednostka napędowa. Idealna do instalacji gazowej. Zdarza się delikatne pocenie, lecz to normalne zjawisko. wymieniać regularnie olej (pełen syntetyk) oraz filtr oleju renomowanej firmy, a auto odpłaci się niezawodnością. Nie "grzać" auta w miejscu, tylko po uruchomieniu powoli ruszać. Chyba nie uwierzą czytający, ale świece oryginalne od początku auta sprawują się bez zarzutu.
5,0
Skrzynia biegów
Płynne przełączanie biegów. Przy większych prędkościach "nie wyje". Ktoś, kiedyś dobrze to wszystko spasował.
4,0
Układ jezdny
Przy przebiegu 105000 grzało się tylne lewe koło. Jednak po oczyszczeniu i przesmarowaniu wszystko wróciło do normy. Reszta w porządku. Zapaliła się kontrolka zużycia okładzin (czujnik w lewym przednim kole). Dopiero po takim przebiegu ! niewiarygodne, ale przy tym przebiegu nie trzeba było wymieniać klocków z tyłu (oryginalne producenta) . Dobrze trzy się się drogi. Wyraźna poprawa zawieszenia w stosunku do golfa II, III i IV - jeździłem.
4,0
Karoseria
Po 8 latach pojawił się pierwszy bąbel korozji w tylnym błotniku. Poza tym nie ma zastrzeżeń. Lakier metalik wymaga pielęgnacji, lecz po 10 latach będzie się błyszczał jak prawie nowy. Nie dopuszczać do długiego zalegania ptasich odchodów.
Komfort
4,0
Widoczność
Aby zredukować "martwe strefy" na tylnych słupkach warto kupić nakładkę na lusterko wewnętrzne. Likwiduje ten problem, a znacznie ułatwia orientację w większych miastach. Widok z przodu i z boku bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Pełen komfort jazdy. Regulacje kierownicy oraz fotela powodują, że kierowca po długiej trasie czuje się dobrze. Tu koncern VW włożył dużo pracy, aby tę kwestię polepszyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedno słowo. Bezawaryjność, przynajmniej w tym modelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niski pasażer przy cofniętym fotelu nawet rozprostuje nogi. Nikt z przewożonych z tyłu. słowem nie narzekał na komfort jazdy.
5,0
Wyciszenie
Warunkiem są opony dobrej klasy. Poza tym silnik nie wymaga dodatkowego wyciszenia. Można swobodnie rozmawiać lub słuchać muzyki. Dzieci z tyłu nie muszą krzyczeć, aby coś powiedzieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednostka napędowa z gazem, to idealne rozwiązanie dla pojemności 1600 cm. Nie jeżdżę na benzynie, więc należy szukać innych opinii.
3,0
Stosunek jakość/cena
Golf to uznana marka. Ceny nabycia aut używanych nie należą do najniższych. Tu tylko 3 gwiazdki. Jednak biorąc pod uwagę cały okres użytkowania warto zainwestować akurat w ten model, gdyż spełni on nasze oczekiwania. Polecam.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niekiedy zapalała się żółta kontrolka z lewej strony pulpitu, ale to drobny błąd spowodowany instalacją gazową. Po kilku dniach kontrolka sama gaśnie. Nic złego się nie dzieje.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Długo się zastanawiałem, ale takie w okresie kilku lat użytkowania nie wystąpiły.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 102KM 75kW
[l/100km]