Układ hamulcowy
: Jakość materiałów w kabinie (miękkie i dość przyjemne w dotyku)przy dopłacie za skórzaną kierownicę, drążek zmiany biegów oraz praca skrzyni biegów (płynnie)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozje w okolicach progów i słupków
Silnik
: Szarpanie na biegu jałowym
1,0
Całokształt
Producent, który w dobie spadku zakupu nowych pojazdów wypuszcza na rynek taki bubel sam szykuje sobie stryczek!
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik nieco \"mułowaty\" w stosunku do masy pojazdu ale przede wszystkim szarpie na biegu jałowym co czuć i widać na obrotomierzu. Serwis nie potrafi do tej pory zdiagnozować usterki.
4,0
Skrzynia biegów
Płynna praca
3,0
Układ jezdny
Siedząc na tylnej kanapie odczuwalne są dość mocno nierówności w jezdni (wygodniej np. w nowej Toyocie Corolli)
Komfort
3,0
Widoczność
Przy podjeździe do skrzyżowania, krawędź dachu zasłania światła
3,0
Ergonomia
Ciężko dopasować optymalne ustawienie kierowcy w zakresie kolana kierowcy-kierownica-nisko osadzone kluczyki(188cm wzrostu u mnie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie odmrażanie szyby przedniej, gorzej z szybami bocznymi
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jadąc na tylnej kanapie w trójkę, można pokonać nieznaczne odległości(ciasno i mało miejsca na nogi)
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 130km/h wzrasta znacznie poziom dźwięku (nie silnik ale raczej powietrze). Dla porównania Fiat Uno 1.0 fire rocznik 2000 przy prędkości 160 km/h wydaje się lepiej wyciszony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście zużycie paliwa to nawet 9 l/100km, natomiast w trasie długiej (ok120km na Słowację) przy jeździe zgodnej z przepisami i bardzo płynnej udaje mi się zbić spalanie do 5,6l/100km.
1,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby samochód nie był tak awaryjny (cena ok 64.000zł w 2008r)można by się skusić, do takich osób też należałem. Jednak serwis i podejście samej firmy do bazowaniu na legendzie, bo chyba tylko tak można już dziś nazwać golfa to za mało w dobie spadku sprzedaży nowych aut i dużej konkurencyjności innych marek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Akcja serwisowa(brak bezpiecznika)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1.Szarpanie silnika na biegu jałowym
2.Pojazd złożony w taki sposób, że drzwi oraz klapa bagażnika ociera o elementy karoserii
3.Wykryłem piąty \"wrzód\" na lakierze, wszystko w okolicach progów i słupków, przy czym nie są spowodowane czynnikami mechanicznymi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]