Silnik
: Jezeli tylko turbina wytrzyma ponad 200.000 km bez regeneracji, to nadchodzi nowa era samochodów benzynowych.
5,0
Całokształt
To gwenralnie ciekawe auto. Największym jego atutem jest bez wątpienia silnik. Ekonomiczny i dynamiczny zarazem. Jezeli do tego będzie bezawaryjny i omina go problemy typu turbina itp. to downsizing ma ogromną przyszłość. Sama \"buda\" to zwykły golf. Dobrze wykonany ale bez jakiegokolwiek polotu. Taka solidna, niemiecka, lodówka. jeżeli ktoś oczekuje od samochodu głównie dobrej ergonomii, świetnego silnika i ekonomiczności to jest to świetna propozycja. Szaleństwa i indywidualności w tym aucie nie znajdziemy za grosz, ale niektórym to bardzo odpowiada.
Wrażenia
5,0
Silnik
To bez wątpienia największy atut tego samochodu. Silnik działa zupełnie inaczej niz w klasycznych benzynówkach, to takie połączenie najlepszych cech diesla i benzyny. Jedynym mankamentem jest to, ze dość trudno wyczuć go by jeździć średnio... Silnik nadaje się albo perfekcyjnie do ekodrivingu (elastyczny, 6 biegóe, wystarczajaca elastyczność do sprawnej jazdy w mieście przy 1500 - 2000 obrotów) albo do szaleństw (cały czas działające turbo, i przyspieszenia sprawiajace wrązęnie jakby pod maską było conajmniej 170 koni). W takiej średniej jeździe czasami szarpie (szczególnie w okolicach 3000 obr/min czuć zmianę charakterystyki silnika).
5,0
Skrzynia biegów
Jak na razie wszystko działa bez problemów. 6-tka jest genialna, szczególnie przy tej elastyczności. Biegi wchodza szybko i pewnie, skok drążka krótki, perfekcyjnie!
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, dużo lepiej niz w dieslu (rozkład mas i waga silnika). Niestety czuć, ze zawieszenie jest zestrojone bardziej na komfort, samochód dość mocno się przechyla w zakrętach. Wydaje mi się, ze silnik 1.4 TSI 122 KM to maksimum do tego zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetnie. Dobre lusterka bez martwego pola, duże powierzchnie szyb. W parkowaniu nocą na ciemnych parkingach nieco przeszkadzają przyciemniane szyby, które ten model miał niejako w serii.
4,0
Ergonomia
Ok, choć muszę przyznać, ze niekiedy mogło być lepiej. Podłokietnik to abstrakcja a w samochodzie z założenia siedzi się za wysoko. Ale dużo miejsca, nawet dla wysokich.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno cokolwiek zarzucić. Climatronic działa tak jak powinien. Trochę słabo nagrzewa się zimą wnętrze, ale to bardziej problem silnika...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli kierowca jest wysoki, to trudno bedzie przewieźć 5 osób. To auto generalnie dla dwóch osób, bądź rodziny 2+1. Jak na klasę auta jest dobrze, nawet bardzo dobrze. jak na jedyny samochód w rodzinie jest trochę słabo.
4,0
Wyciszenie
Bez zarzutu. Silnik brzmi całkiem przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To największy plus auta. Spalanie rzuca na kolana. przy normalnej dynamicznej jeździe 7l/100km w trasie i 8,5l/100km w mieście to zupełnie nie problem! Autkiem co więcej da się jeździć i bardzo oszczędnie i całkiem dynamicznie. Jezęli cąły ten downsizing silników przetrwa próbę wytrzymałości, to generalnie nadchodzi nowa era silników...
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w roku 2008, tuż przed wprowadzeniem Golfa VI był dostępny w pełnej kompilacji z climatronikiem i innymi gadżetami za 65.000 zł, do tego z silnikiem 1.4 TSI. Świetna oferta i nic dziwnego, ze Golfy wtedy szły jak świeże bułeczki...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie, przez rok od zakupu nic się nie wydarzyło. Jakość montażu bez zarzutu...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]