Inne
: Nie ma w wymienionych kategoriach układu kierowniczego ani hamulcowego. Są w przypadku Golfa V perfekcyjne.
4,0
Całokształt
Niezłe auto, chyba najlepsze w swojej klasie. Przed zakupem testowałem kilka pojazdów innch firm i zdecydowałem się na Golfa. Nie żałuję wyboru.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik TSI jest żwawy i w miarę cichy. Daje sporo frajdy. Oczywiśnie nie jest to demon przyspieszenia ani prędkości. Przyzwoita elastyczność. Zobaczymy po latach na ile jest trwały? Warto dbać o turbinę.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra i precyzyjna, lekko pracuje. Sporadyczne haczenia są bardziej wynikiem mojej niewprawnej ręki niż samej skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Niestety tu jest dość słabo. O ile na równej nawierzchni sprawuje się dobrze dając pewność prowadzenia o tyle na kiepskiej nawierzchni podskakuje nerwowo. Nie znosi dziur i poszarpanego asfaltu. Najmniejsza dziurka jest bezlitośnie słyszalna w kabinie. VW jeszcze musi sporo popracować nad zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra za sprawą dużej przedniej szyby i bardzo wydajnych wycieraczek. Troche przeszkadzają grube słupki boczne. No cóż, tam musi się przecież zmieścić kurtyna. Do tyłu znacznie gorzej. Kompletnie nic nie widać za sprawą malutkiej tylnej szyby i niewielkiego zasięgu tylnej wycieraczki. Udało mi się już parę razy przytrzeć przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bardzo dobra. Wszystko na swoim miejscu, obsługa intuicyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć wolno kabina nagrzewa się w zimie. W lecie climatronic działa sprawnie, choć czasem trudno wyregulować optymalne warunki chłodzenia. Przełączanie auto/manual/nawiew na szybę jest trochę dziwaczne i daje nieprzewidziane efekty. No cóż trzeba opanować i się przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu, miejsca sporo. Trochę denerwuje zbyt szeroka plastikowa obudowa środkowego tunelu, która ociera się o prawą nogę kierowcy. Nie zmienia to faktu, że podróżuje się komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie w kabinie niezłe. Na postoju silnika w ogóle nie słychać. Przy większych prędkościach bardziej słyszalny jest szum opływającego powietrza niż silnika czy opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu chyba jest najsłabiej. Silnik TSI miał być ekonomiczny. Niestety nie jest. Niemożliwe jest przy normalnej jeździe uzyskanie średniego spalania deklarowanego przez producenta. Spalanie na 100km jest co najmniej o 1,5L benzyny większe w każdych warunkach. Jeżdzę głównie poza miastem. Jakiś wpływ ma na to pewnie szerokość opon 205? Denerwuje ponadto znaczne przekłamywanie komputera pokładowego. Wskazywane przez niego średnie spalanie z całego baku jest w rzeczywistości o 0,2-0,4L wyższe na każde 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena promocyjna pod koniec produkcji modelu adekwatna do marki i jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekko trzeszczą drzwi kierowcy przy zamykaniu i radio fabryczne na nierównościach. Poza tym auto solidnie wykonane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie bez żadnych awarii... odpukać. Z poprzednim pojazdem byłem dosyć częstym gościem serwisów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]