Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

madman, 15 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : uwaga na alarm, nie każdy umie go podłączyć...
5,0
Całokształt
Główne kryteria jakimi się kierowałem przy zakupie auta: musi mieć porządną klimę i silnik. I nie zwiodłem się. Brałem pod uwagę: Fiata Bravo (za mało miejsca z tyłu i dużo trzeba dopłacić żeby nie mieć golasa), Hyundaia i30 (całkiem fajny), Skodę Octavię (droga ta skoda się zrobiła), Astrę III (porażka z silnikami), Focusa (ceny z kosmosu), nowego Mitsu Lancera (ekonomiczny to on nie jest), Hondę Civic (ufo, cena też nieziemska). Za niecałe 60 tys. mam wypasione auto (pakiety na koniec V serii) z naprawdę żwawym silniczkiem. Dzięki TSI VW wyprzedził konkurencję o lata świetlne, teraz wszyscy zaczną kombinować z małymi, turbodoładowanymi silnikami :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Po przesiadce z Astry 1.6 100KM trudno uwierzyc, ze pod maska jest silniczek 1.4. Moment 200Nm w zakresie 1.5-4tys robi swoje, ma się ogromną frajdę z jazdy. Od tej pory nie wsiadam do aut bez turbo ;)
4,0
Skrzynia biegów
Rewelacja: skrzynia jest krotka i precyzyjna. Dodatkowy plus - 6 biegów. Jedyny mankament, to czasami pierwszy bieg nie wchodzi za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo małych lusterek wszystko widać jak należy.
5,0
Ergonomia
Jak to VW - nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie mogę ocenić jedynie ogrzewanie. Stosunkowo długo trzeba poczekać w zimie aż w środku zrobi się ciepło ale jak komuś bardzo to przeszkadza, to niech sobie zamówi podgrzewane fotele :-) Odparowywanie szybek działa całkiem sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wydaje mi się, że albo jestem jakiś krzywy albo nie umiem znaleźć odpowiedniej pozycji, bo przy wzroście 177cm miałem trochę problemów z miejsce na kolana. Za to pasażerowie z tyłu mają miejsca pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Po zatrzymaniu ma się wrażenie że silnik zgasł, głośniej robi się dopiero powyżej 120km/h ale to raczej opony i szum powietrza niż hałas z silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie wg komputera to 7.0 l/100km po 2300km (25% trasa, reszta mieszana), w trasie można spokojnie zejść do 5.5, w warszawskich korkach wychodzi 7-9 litrów czyli całkiem nieźle jak na osiągi rzędu 9.4 do setki. Napraw ani przeglądów jeszcze nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Szczegółowo przeanalizowałem ofertę dostępną na rynku i okazało się, że w tej cenie, z tym wyposażniem i osiągami Golf V był autem najtańszym. A wszystko przez upusty jakie VW dawał na koniec V serii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko czujniki od alarmu zwariowały, chyba źle podłączyli w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback