Silnik
: Naciskasz pedał gazu i... patrzysz jak we wstecznym lusterku znikają inne auta. Elastyczność i dynamika jak w dieslu 2.4 litra. Czysta przyjemność.
5,0
Całokształt
Testowałem Toyotę Aurisa, Hondę Civic, Opla Astrę. VW Golf wypada najlepiej. W jego wnętrzu czuć "niemiecki porządek". Silnik rewelacja - konkurenci wymiękają.
Wrażenia
5,0
Silnik
To najlepsze co jest w Golfie! Silnik TSI 1.4 z 122 koniami robi wrażenie. Elastyczność lepsza niż w dieslu. Ciągnie równo już od 1500 obrotów. Jak naciśnie się mocniej pedał gazu, to robi się miło. :) Przed zakupem porównywałem wersję TSI 140 i 122 konie. Wrażenia z wersji 140 koni. Ma niewiele większą "wyczuwalną" moc, ale pojawia się ona przy wyższych obrotach. Silnik jest cięższy o kilkadziesiąt kilogramów, a auto więcej spala. Czyli zyskuje się ok 10-15% mocy sporym kosztem. Do miasta moim zdaniem lepiej nadaje się 122 konie. Po dotarciu silnika, kiedy mogę trochę bardziej go docisnąć mogę stwierdzić śmiało, że jest mało aut, które są w stanie go prześcignąć. Cięższe auta (np. passat) z 2 litrowymi dieslami nie dają rady. :-) Dodatkowa zaleta silnika: jego drźwięk ma ładny rasowy "pomruk".
4,0
Skrzynia biegów
Lekko i precyzyjnie. Jedyny zarzut to bieg wsteczny. Trzeba się przyzwyczaić. Ja po 1000 kilometrów mam z nim nadal problemy.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, dość twardy. Dobrze trzyma się drogi. Przy większych prędkościach jedzie się bez strachu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Dodatkowo czujniki cofania i nie ma problemu.
5,0
Ergonomia
Czy może być auto prostsze w obsłudze niż Golf? Może... ;-) Operowanie podstawowymi operacjami związanymi z prowadzeniem auta to prościzna. Ale próba grzebania w komputerze, ustawieniach radia - użyteczność kiepska.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w sporym deszczu brak zaparowanych szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca niż w Toyocie Corolli. Z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Silnika w ogóle nie słychać jak jedzie się normalnie. Bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
W czerwcu za 67 000 zł dostałem prawie pełne wyposażenie z biksenonami, ESP, alufelgami, silnikiem TSI 122 konie, automatyczną 2-strefową klimatyzacją, czujnikami parkowania i dziesiątkami innych elementów i funkcji. Obiegowa opinia o tym, że Golf jest drogi nie jest prawdziwa. Konkurencyjne auta za tą samą cenę były z gorszym wyposażeniem i silnikami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak zastrzeżeń. Auta pod koniec produkcji są dopracowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]