Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

D, 16 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naciskasz pedał gazu i... patrzysz jak we wstecznym lusterku znikają inne auta. Elastyczność i dynamika jak w dieslu 2.4 litra. Czysta przyjemność.
5,0
Całokształt
Testowałem Toyotę Aurisa, Hondę Civic, Opla Astrę. VW Golf wypada najlepiej. W jego wnętrzu czuć "niemiecki porządek". Silnik rewelacja - konkurenci wymiękają.
Wrażenia
5,0
Silnik
To najlepsze co jest w Golfie! Silnik TSI 1.4 z 122 koniami robi wrażenie. Elastyczność lepsza niż w dieslu. Ciągnie równo już od 1500 obrotów. Jak naciśnie się mocniej pedał gazu, to robi się miło. :) Przed zakupem porównywałem wersję TSI 140 i 122 konie. Wrażenia z wersji 140 koni. Ma niewiele większą "wyczuwalną" moc, ale pojawia się ona przy wyższych obrotach. Silnik jest cięższy o kilkadziesiąt kilogramów, a auto więcej spala. Czyli zyskuje się ok 10-15% mocy sporym kosztem. Do miasta moim zdaniem lepiej nadaje się 122 konie. Po dotarciu silnika, kiedy mogę trochę bardziej go docisnąć mogę stwierdzić śmiało, że jest mało aut, które są w stanie go prześcignąć. Cięższe auta (np. passat) z 2 litrowymi dieslami nie dają rady. :-) Dodatkowa zaleta silnika: jego drźwięk ma ładny rasowy "pomruk".
4,0
Skrzynia biegów
Lekko i precyzyjnie. Jedyny zarzut to bieg wsteczny. Trzeba się przyzwyczaić. Ja po 1000 kilometrów mam z nim nadal problemy.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, dość twardy. Dobrze trzyma się drogi. Przy większych prędkościach jedzie się bez strachu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Dodatkowo czujniki cofania i nie ma problemu.
5,0
Ergonomia
Czy może być auto prostsze w obsłudze niż Golf? Może... ;-) Operowanie podstawowymi operacjami związanymi z prowadzeniem auta to prościzna. Ale próba grzebania w komputerze, ustawieniach radia - użyteczność kiepska.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w sporym deszczu brak zaparowanych szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej miejsca niż w Toyocie Corolli. Z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Silnika w ogóle nie słychać jak jedzie się normalnie. Bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
W czerwcu za 67 000 zł dostałem prawie pełne wyposażenie z biksenonami, ESP, alufelgami, silnikiem TSI 122 konie, automatyczną 2-strefową klimatyzacją, czujnikami parkowania i dziesiątkami innych elementów i funkcji. Obiegowa opinia o tym, że Golf jest drogi nie jest prawdziwa. Konkurencyjne auta za tą samą cenę były z gorszym wyposażeniem i silnikami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak zastrzeżeń. Auta pod koniec produkcji są dopracowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback