Silnik
: 1.4 TSI 122 KM 9.4s do 100km/h - dla mnie bomba - jezeli chodzi o te klasę
4,0
Całokształt
Nie jestem fanem VW i wymieniania ile liter na czerwono mam na swoim znaczku TDI;) ale VW zdobył mnie jako klienta silnikiem 1.4 Turbo z bezpośrednim wtryskiem.Przy spalaniu śr 7.0 i 9.4s do setki - to jest przyjemne. Nie mam rodziny wiec 350l skromnego bagażnika mi nie przeszkadza(...)i teraz najlepsze......ten golf w porównaniu z konkurencja był naj....tańszy. Pakiety wychodzące na koniec 5 serii (chociaż 6 to zwykły face lifting i cięcie kosztów o czym VW sam oficjalnie przyznaje) stwarzają okazje do kupna golfa z biksenonami, climaticiem, CD+Mp3,ESP i paroma innymi opcjami za 70 tys zł.To są RELATYWNIE nieduże pieniądze ZA NOWE AUTO tej klasy w porównaniu z konkurencją.....i ten silnik;-)POZDRAWIAM
Wrażenia
5,0
Silnik
Piątka za osiągi -nie jest to bmw ale 9.4s do 100 km/h robi wrażenie w tej klasie i przy tej pojemności (1.4!)(dla porównania 2.0 TDI 140 km - 9.3s - tyle ze elastycznosc przyznam juz inna) .Oplowskie 1.6 115 km czy (co dziwne) 1.8 140 km w Astrze nie są tak szybkie. Szybko się wkręca na obroty. 200 Nm bardzo szybko dostepne.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jestem przyzwyczajony do 6 biegu i czasami wrzucam niechcący 4 - ale to banał
4,0
Układ jezdny
Sztywny - lubię takie;-)
Komfort
3,0
Widoczność
Normalna - chociaż szczerze - nie zastanawiałem się nad tym
3,0
Ergonomia
Wszystko poprawne. Może jak naprawdę miałbym sie przyczepić to podłokietnik dla mnie trochę za krótki - ale to tak z przymrużeniem oka ;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatic - czyli odpowiedź jak zaoszczędzić 4500 zł na climatronicu pod warunkiem że nie chce sie zaimponować sasiadowi co po zmywaku w Irlandii sprowadził 3litrową lagunę z Raichu i teraz nie ma za co jeździć. Półautomatyczna klimatyzacja. Czyli posiada termostat - dana temp. jest utrzymywana - tyle ze nie jestesmy w stanie okreslic co do 0.5 C. - tylko na co to komu (chyba że ktos jest pogodynką;-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczajaco ale bez rewelacji
3,0
Wyciszenie
Przeciętne bez rewelacji, chociaż sam silnik jak jest rozgrzany - jakby go nie było
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6.0l/100 km - trasa 100 km, ok 90-110 km/h, mieszana 80% poza miastem po dotarciu (stan licznika>1500 km)(mierzyłem wielokrotnie, 6.0l/100 km - 6.2l/100km).....................5.4l/100 km - trasa 60 km, mieszana 80% poza miastem, 60-80 km/h VI bieg,po dotarciu (stan licznika>1500 km)(pisze tak szcz. ponieważ niektórzy są w stanie wpisać tu średnie z 5 km;-)..............................9.2l/100 km - zima, 70% miasto..............Średnio - 7.0- trasa 600 km (mierzyłem dwukrotnie po 600km) - mieszana - 75% poza miastem, reszta miasto
KOMPUTER POKAZUJE DOKŁADNIE - SPRAWDZAŁEM STARYM SPOSOBEM CZYLI KALKULATORKIEM.
Współczynnik Spalanie / Osiągi - prawie Magia;-)
przeglądów jeszcze nie miałem ale bankowo zdzierają..siatka do bagażnika 188 zł - jaasne;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeszcze na to za wczesnie. niby to vw ale teraz wszystko na głowie staje i juz nie wiadomo która marka jest w miarę niezawodna
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wczesnie.mam nadzieje ze to 1.4 Turbo przy mojej jeżdzie pociagnie trochę
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]