Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

Wolfsburger, 16 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja! Mocny, elastyczny, przy normalnej jeździe także oszczędny. Wyprzedzanie to czysta przyjemność i to bez względu na to, czy robimy to na 3,4,5, czy 6 biegu! Max. moment obrotowy 200Nm w przedziale 1500-4000 obr/min mówi sam za siebie. Prędkość max. ok 200km/h osiągana bez trudu. Drobną wadą jest nieco głośna praca do czasu osiągnięcia roboczej temp. silnika. Za to później już tylko delikatny pomruk, a na biegu jałowym silnika wręcz nie słychać w ogóle!
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, z krótkimi skokami. Szósty bieg pozwala na osiągnięcie bardzo korzystnego zużycia paliwa na trasie, a do tego umożliwia dynamiczne "odjechanie" od prędkości ok. 90km/h bez konieczności redukcji. Natomiast 4. bieg to czysta poezja w kwestii elastyczności! Od 50km/h do 160km/h bez większych sprzeciwów i oporów ze strony silnika! Mały minus: nieco za krótka "dwójka".
5,0
Układ jezdny
Świetne, bezpieczne zachowanie w zakrętach, a przy tym bardzo komfortowy. Wszelkie nierówności pokonuje bez odgłosów dla uszu pasażerów. Bardzo precyzyjny i bezpośredni układ kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu, na boki i w lusterkach bardzo dobra. Natomiast do tyłu nieco za słaba, ale to chyba typowe dla hatchbacka z szerokim tylnym słupkiem.
5,0
Ergonomia
Wszystko dokładnie tam gdzie ma być. Do bólu poprawnie! Tu nawet drzwi zamykają się z dostojnym "mlaśnięciem":-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji jeszcze nie sprawdzałem (półautomatyczny climatic), ogrzewanie wydajne, dobre odparowywanie przedniej szyby i bocznych przednich. Gorzej z tylnymi bocznymi, zwłaszcza przy większej liczbie pasażerów i opadach atmosferycznych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, z tyłu również, ale raczej dla dwójki pasażerów. Trzeci będzie miał po prostu mniej wygodnie, ale także się zmieści. Zwłaszcza nad głowami i na nogi naprawdę dużo miejsca jak na klasę kompakt. Bagażnik choć ustawny to jednak nieco za mały jak na rodzinny kompakt. 350 litrów to niezbyt oszałamiająca wielkość.
4,0
Wyciszenie
Jak już pisałem, jedynie do czasu rozgrzania jednostki napędowej trochę głośny. Natomiast później niewiele go słychać. Przy 180 km/h na szóstym biegu słychać jedynie wiatr i szum opon! We wnętrzu można bez podnoszenia głosu rozmawiać lub słuchać bardzo dobrego fabrycznego radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką moc i tak rewelacyjne osiągi to można uznać silnik za naprawdę oszczędny. Średnie zużycie (zimą i właściwie na "dotarciu") przy dynamicznej jeździe w mieście(30%) i na trasie(70%) to 7,2 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przestronny, świetnie wykonany samochód z doskonałym, nowoczesnym silnikiem i niemal pełnym wyposażeniem (wyjatkowo atrakcyjne cenowo pakiety wyposażenia dodatkowego) za cenę ok. 66 tys. zł to chyba dobra oferta w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Nawet jednego skrzypnięcia plastiku. Ale przecież jeszcze "pachnie nowością" :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback