Bardzo przyzwoity samochód, w zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Oczywiście stylistycznie żaden fajerwerk, ale to też ma swoje zalety. Znakomity silnik TSI to największa zaleta tego samochodu. Do pełni szczęścia brakuje tylko skrzyni DSG.
Wrażenia
5,0
Silnik
To ze względu na ten element zdecydowałem się zakupić to auto. Silnik to prawdziwa perełka, mocny, elastyczny, oszczędny o wysokiej kulturze pracy (jak na te klasę).
Połączenie najlepszych cech diesla i jednostki benzynowej. Znakomicie ciągnie już od 1500 obr. i w odróżnieniu od diesla zabawa nie kończy się na 4 tys. obr. Mała turbina o niewielkiej bezwładności i umieszczona bardzo blisko kolektora wylotowego zapewnia natychmiastową reakcje na wciśnięcie gazu. Mam tylko jedna malutką krytyczną uwagę - słychać wtryskiwacze, ale to pewnie standard w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia również na najwyższym poziomie, krótkie skoki, precyzyjne wybieranie biegów i mile leżący w dłoni lewarek. Zestopniowanie bardzo dobrze dobrane do silnika (choć dwójka mogłaby być nieco dłuższa). Na szóstce przy 100km/h silnik spokojnie kręci 2100 obr/min oszczędzając paliwo i uszy pasażerów i zdziwiłby się ten, kto by pomyślał, że nie da się przyzwoicie przyspieszyć na tym biegu. Ciąg jest cały czas.
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych uwag choć prawdziwych możliwości jeszcze nie sprawdziłem (górskie zimowe warunki)
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco za wysoko poprowadzona deska rozdzielcza, ale to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Po prostu wsiadasz i obsługujesz wszystko jakbyś jeździł tym autem od zawsze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji jeszcze nie sprawdziłem, natomiast ogrzewanie - wydajne ale powolne. Przy mrozach rzędu -15 stopni po nagrzaniu się silnika wystarczy ustawić pokrętło na połowę skali, wentylator na 1. bieg i jest wystarczająco ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale, z tyłu też nikt nie narzekał. Dużo przestrzeni nad głową i szeroka regulacja foteli.
4,0
Wyciszenie
Oprócz tych słyszalnych wtryskiwaczy, których dźwięk przypomina buczenie transformatora, nie mam uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to najbardziej oszczędny benzynowy silnik montowany w Golfach. Oczywiście bardzo wiele zależy od stylu jazdy, a silnik zachęca do "przyciskania".
Komputer przekłamuje o 0,5 litra/100km
W lecie powinno być wyraźnie oszczędniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po uwzględnieniu rabatu i gratisów - całkiem przyzwoicie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]