Silnik
: Pali mało, jeździ dynamicznie, dobrze rozwija moc, nie ma dziury w obrotach jak niektóre silnik 16 V
5,0
Całokształt
Jeździ niezawodnie, w miarę szybko (jak na silnik 1.4), można pokonywać nim długie trasy bez zbytniego zmęczenia. Ceny części i usług w ASO - księżycowe, dobra dostępność części poza serwisami - ceny bardziej realne. Może rzeczywiście kiedyś VW produkował lepsze samochody, ale ekonomia ma swoje prawa i to ona rządzi nawet w motoryzacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z lepszych silników w tej klasie pojemności. Elastyczny, niezbyt hałaśliwy, to juz drugi mój Golf z tym silnikiem.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie biegi przełącza się znakomicie, w innych samochodach które miałem (Corsa B i C, Punto 1 i 2, Fiesta 1.25, Fiat CC) było gorzej. Trochę krótsze przełożenia niż w Golfie IV z tym samym silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie, im bardziej załadowany tym lepiej trzyma się drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystkie elementy obsługi na swoim miejscu, wyłączniki pod kierownicą bez dodatkowych funkcji - duży plus, kokpit nie przeładowany ilością przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na auto bez klimy wentylacja niezła, ogrzewanie bardzo dobre, szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, mam 200 cm wzrostu, po 1000 km za kółkiem nic nie boli. Jak dla trzy osobowej rodziny miejsca pod dostatkiem
4,0
Wyciszenie
Golf IV 1.4 był cichszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny i tyle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dosyć drogi (obecne promocje podniosły atrakcyjność modelu), prócz klimatyzacji ma wszystko.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Choroby wieku dziecięcego, moje auto jest z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy. Odklejające się uszczelki drzwi - wymienione i jest w porządku. Serwis nie potrafił zamontować radia? Dopiero po czasie się nauczyli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]