Inne
: Bardzo dobrze prowadzi się w zakrętach, jest bardzo sztywny i ma niski skok zawieszenia. Jednak przy tym jest bardzo niski i można nim przytrzeć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: rozrząd
Układ elektryczny
: ciągle coś nie konatktuje
2,0
Całokształt
Nie polecam tego samochodu. Jest awaryjny...ale części są łatwo dostępne i nie drogie.
Wrażenia
4,0
Silnik
75 KM na 1172 kg masy własnej wystarcza do normalnej jazdy.
2,0
Skrzynia biegów
Przy 13000 km skrzynia była naprawiana - nie chciały wchodzić biegi!
5,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo niskie i nie nadaje się na koleiny i 90% polskich pseudo dróg ale trzyma się drogi jak przyklejone - trzeba naprawdę jechać ostro żeby musiał interweniować ESP.
Komfort
3,0
Widoczność
Denerwujące jest małe prawe lusterko. Dodatkowo wysoki tył i szeroki słupek tylny ogranicza widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Tylko pokrętła nawiewów mogłyby być trochę wyżej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autko jest dosyć szerokie i wysokie. Z przodu nie można narzekać. Z tyłu nie jeżdżę :-)
4,0
Wyciszenie
Silniczek trochę słychać ale nie jest źle. Powyżej 140 trochę szumi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do ASO nie zajeżdżam. W mieście pali ok. 8l, na trasie przy włączonej klimie i prędkości 100-140 nie spali powyżej 7.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakość żenująca a cena bardzo wysoka. Nowy Golf IV 1.4 2003 - ABS, ESP, 4xpp, klima manualna, 4x el.szyby i lusterka, cz, metallic i coś tam jeszcze... 73000zł!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle są przeboje ze światłem stopu, prowadnica elektrycznego opuszczania szyby prawych drzwi zacina się, sygnał dźwiękowy działa od święta, coś nie kontaktowało przy klimie...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tragedia!!! Przy 7800 km nie działał już EGR, przy 13000KM strzeliła rolka napinająca pasek rozrządu...i trzeba było wymienić głowicę i tłok. Skrzynię biegów też trzeba było rozbierać bo nie chciały wchodzić biegi, przy 24000 km drążek kierowniczy miał luzy i był wymieniony. Raz nie kontaktował przekaźnik pompy paliwa ...i trzeba było auto holować! Teraz widoczne są luzy na maglownicy!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]