Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

chiquit, 10 lat temu
Silnik 1.4 FSI 90KM 66kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
2,69
34% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Samoistne zderzenie tłoków i zaworów + cewki
Układ elektryczny : Spięcia rozładowywujące akumulator
Przeniesienie napędu : Nie działająca "5ka"
2,0
Całokształt
Objawiła się ta "niezawodność i niemiecka precyzja" VW. Nigdy nie spotkałem się z tak awaryjnym samochodem. Póki wszystko było OK, trzeba powiedzieć, że fajnie się nim jeździło, szczególnie mogę pochwalić układ jezdny, którym jestem mimo wszystko zachwycony. Poza tym w aucie sypie się wszystko, od elektroniki po mechanikę wzdłuż i wszerz. A to silnik, a to skrzynia, a to płynu chłodniczego ubywa... można by wymieniać tak i wymieniać. Wszystko to utwierdziło mnie w przekonaniu, że już nigdy więcej nie tknę żadnego nowego VW, nawet chociażby kijem przez szmatę.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jeśli chodzi o dynamikę to jest to idealny kompromis pomiędzy jazdą w mieście, a jazdą w trasie. Nie za szybki, ale też nie za wolny. Taki w sam raz, a przy tym nie pali jak smok. Jednak jeśli chodzi o niezawodności samego bloku silnika i jego osprzętu to już pozostawię bez dużego komentarza. Napiszę krótko: SONDY, PRZESKAKUJĄCY ROZRZĄD, CEWKI, TŁUMIK = $$$
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działała nieźle trzeba przyznać... Póki działała. Wyskakująca piątka podczas jazdy na trasie, skończyło się tym, że wcale nie daje się jej wrzucić. Samochód idzie w tygodniu na warsztat. OBY to był tylko pierścień synchronizatora.
5,0
Układ jezdny
Tutaj do niczego się nie przyczepię. Jest po prostu idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać tyle ile powinno być widać. Bez szału.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko gra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przydałby się nieco większy bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Jest po prostu przeciętnie. Podczas jazdy w mieście przy włączonym radiu czasem można nawet nie słyszeć pracującego silnika, za to w trasie to już inna bajka.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części drogie, mało zamienników, a jak są to kiepskiej jakości.
1,0
Stosunek jakość/cena
To pozostawię w ogóle bez komentarza. Jeśli mam płacić taką cenę, za tę wspaniałą niezawodność to już wolę iść kupić jakiegoś Fiata.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka, czasami robiące co chcą szyby, samowłączający się alarm, zwarcia rozładowujące akumulator.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik sam się załatwił doprowadzając do zderzenia zaworów i tłoków (2500 zł), sonda NOx (1500 zł), cewki ( 150 zł sztuka), skrzynia biegów ( 2000 zł). Grupo VW, gdzież ta Twoja niezawodność ?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 FSI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 FSI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf V Hatchback