O ile samochód nie odbiega niczym szczególnym od innych marek to uznawaną dotychczas bezawaryjność VW można włożyć między bajki. Koszty serwisu autoryzowanego kosmiczne, a jakość tragiczna.
Przkłady:
1. uszczelnienie półosi (wyciek oleju po 70 tys. km) - 800,- zł;
2. usczelnienie miski olejowej (wyciek na złączu z pokrywą rozrządu) - 1.300,- zł;
3. wymiana EGR (po ok. 80 tys. km) - 1.400,- zł;
4. wymiana kompletnego rozrządu łańcuszkowego po ok. 84.000 km - 2.400, - zł;
5. poza tym coroczne przeglądy - 800 do 1.200,- zł.
To tyle na temat tzw. niezawodności VW. Jeżeli bieżąco sewisuje się samochód i ponosi koszty dodatkowych napraw to Golf jest zawsze sprawny.
Wrażenia
2,0
Silnik
Tragedia. Za słaby do tego modelu nadwozia. Wyjatkowo awaryjny. Szczególnie tzw. \"wieczny\" rozrząd łańcuszkowy. Wiecznie, ale w naprawie z uwagi na przeskoki łańcuszka. Serwis 200,-zł/rbg. przewidywany czas robocizny 5 godz. Samochód 3 dni stoi na warsztacie.
4,0
Skrzynia biegów
Za dobra, nie pasuje do całości. Praktycznie bez awarii.
4,0
Układ jezdny
OK.
Komfort
3,0
Widoczność
Wymaga przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest nadmiar, tak dla kierowcy jak i pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik 1.4, a spalanie w trasie 8 l/100 km, miasto 10 l/100 km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zespolona cewka zapłonowa, na każdy cylinder oddzielna. Awaria jednej praktycznie unieruchamia samochód w trasie.
Wyjatkowo awaryjny rozrząd.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 FSI 90KM 66kW
[l/100km]